تعداد مطالب 1742

شیوه‌های اجرایی کردن پژوهش در مدارس علمیه استان یزد بررسی شد.

  • کد خبر : 3134
شیوه‌های اجرایی کردن پژوهش در مدارس علمیه استان یزد بررسی شد.

با حضور مدیر و معاون پژوهش مدیریت و جمعی از اساتید حوزه علمیه استان یزد، شیوه‌های اجرایی کردن پژوهش در مدارس و وظیفه حوزه‌های علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب مورد بحث قرار گرفت.

با حضور مدیر و معاون پژوهش مدیریت و جمعی از اساتید حوزه علمیه استان یزد، شیوه‌های اجرایی کردن پژوهش در مدارس و وظیفه حوزه‌های علمیه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد؛ حجت‌الاسلام محمد فیاضی معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در این جلسه گزارشی از کارگاه‌های پژوهشی که برای اساتید و طلاب برگزار شده است را ارائه نمود.

وی با اشاره به ایلاغ جدید در خصوص موضوع مهارت‌های پژوهشی و پژوهش‌های طلاب موضوعاتی را بیان نمود و در ادامه راهکارهای اجرایی کردن دستورالعمل معاونت پژوهش در مدارس علمیه به عنوان موضوع این بخش از جلسه مطرح گردید که اساتید به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

از جمله پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح گردید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱-حوزه لازم است به پژوهش اهمیت بیشتری بدهد و بخشی از ساعات آموزشی به برنامه های پژوهش اختصاص یابد.
۲- لازم است طلاب عزیز به مطالعه اهمیت دهند و اساتید از طلاب بخواهند با توجه به مباحث آموزشی حداقل ۵کتاب دیگر را مطالعه نمایند.
۳- با توجه به طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از طلاب خواسته شود خلاصه کتب را ارائه دهند.
۴- موضوعات مورد علاقه به عنوان موضوع پژوهش و فعالیت پژوهشی در نظر گرفته شود.
۵- یک استاد در مدرسه کارهای پژوهشی طلاب را به عهده داشته باشد و طلاب حداقل یک ساعت پژوهش در برنامه داشته باشند.
۶- آموزش همراه با پژوهش باشد و طلاب از سال اول به تطبیق مطالب خوانده شده با منابع دینی خصوصا قرآن و نهج البلاغه و…اهتمام داشته باشند.

پس از پایان صحبت‌ها و در انتهای جلسه، مصوبات آن برای اجرا در اختیار معاونت‌های مربوطه قرار گرفت.

همچنین در بخش دیگری از جلسه، به موضوع نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته شد که حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در این زمینه پرداختند که مقرر شد پس از جمع‌بندی نظرات، جهت تدوین و اجرایی شدن آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.