تعداد مطالب 1742

ارائه رشته های تخصصی در حوزه علمیه یزد بنا بر نیاز جامعه/ حوزه علمیه یزد جزو چهار حوزه برتر کشور

  • کد خبر : 2802
ارائه رشته های تخصصی در حوزه علمیه یزد بنا بر نیاز جامعه/ حوزه علمیه یزد جزو چهار حوزه برتر کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس گفت: حوزه‌ علمیه استان یزد با دو برنامه جدید و بر اساس نیازهای جامعه، سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: حوزه‌ علمیه استان یزد با دو برنامه جدید و بر اساس نیازهای جامعه، سال تحصیلی را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: طبق برنامه پنج ساله حوزه‌ علمیه یزد، در خصوص برادران، طلبه موردنیاز جذب شده است و برخلاف سایر استان ها در استان یزد پذیرش هم به لحاظ ثبت نام اولیه و هم در مرحله آخر که مرحله اختبار و تثبیت است مطلوب بوده است به گونه‌ای که در سال تحصیلی جدید کاهش ورودی طلبه به حوزه‌ها را نداشته‌ایم.

وی در خصوص تطبیق درس‌های حوزه و نیازهای جامعه امروز، تصریح کرد: خوشبختانه حوزه‌ علمیه استان یزد با دو برنامه جدید و بر اساس نیازهای جامعه، سال تحصیلی را آغاز کرده است و در کنار این برنامه‌ها رشته‌های تخصصی موردنیاز جامعه راه‌اندازی شده است بدین صورت که در حال حاضر هفت رشته تخصصی در استان تدریس می‌شود که امیدواریم در پنج سال اینده به بیست رشته تخصصی افزایش پیدا کند.

*** حوزه علمیه یزد یکی از چهارحوزه برترکشور است

وی اظهار داشت: معدل آموزشی حوزه علمیه یزد نسبت به سال گذشته یک و شصت صدم نمره افزایش پیدا کرده و به نزدیک ۱۶.۶۳ رسیده است که این نشان از رشد خوب حوزه علمیه یزد در سطح کشور دارد و شاید بتوان گفت حوزه علمیه یزد یکی از چهار حوزه برترکشور است.

مدیر حوزه علمیه یزد هدف اصلی حوزه علمیه را تربیت سربازان امام زمان(عج) دانست و افزود: تربیت نیروهایی که مردم را هدایت کنند وظیفه حوزه های علمیه است که آن را انجام می‌دهد لذا در بحث تبلیغ و هدایت مردم رشته های مختلفی وجود دارد که یکی بحث منبر رفتن و بیان احکام و دیگری بحث اعتقادات و بحث کلامی و بحث های قرآنی است.

*** بخاطر نداشتن بودجه برنامه‌ای را تعطیل نکردیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در خصوص مشکلات حوزه‌ علمیه یزد نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه‌های علمیه نداشتن بودجه است به عبارتی دیگر شهریه طلبه ها واقعا خیلی کم است و نداشتن بودجه مهمترین مسئله کل حوزه ها است.

وی ادامه داد: وقتی هم که بودجه نباشد بدیهی است که برخی از برنامه ها تعطیل می شود اما با این وجود و با لطف خداوند تا به حال در حوزه علمیه یزد به خاطر نداشتن بودجه برنامه ای را تعطیل نکرده‌ایم و همه برنامه ها با لطف خداوند انجام شده است چون معتقدیم که خود خداوند متکفل روزی طالبین علم است.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.