تعداد مطالب 1742

افتتاح اولین دوره تخصصی سطح سه مشاوره اسلامی حوزه علمیه استان یزد

  • کد خبر : 2784
افتتاح اولین دوره تخصصی سطح سه مشاوره اسلامی حوزه علمیه استان یزد

به گفته مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی واحد یزد این دوره نزدیک به سه سال طول می‌کشد و دانش‌پژوهان پس از اخذ مدرک سطح ۳ می توانند در مقاطع بالاتر حوزوی و یا دانشگاهی شرکت نمایند.

اولین دوره تخصصی سطح سه مشاوره اسلامی حوزه علمیه استان یزد با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین حسین‌خانی موسس و مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی امام خمینی افتتاح و آغاز به کار کرد.

حجه‌الاسلام حسین‌خانی در این جلسه ضمن تشکر از معاونت تهذیب حوزه علمیه استان یزد بابت پیگیری راه‌اندازی دوره تخصصی مشاوره در استان، بر اجرای کامل برنامه‌ها و و تربیت مشاورین موردنیاز حوزه‌های علمیه و جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره صحیح و اصولی به طلاب، تحقیق و پژوهش در احادیث و آیات قرآنی را از اصول مغفول در این مقوله برشمرد و توجه بیشتر به آن را خواستار شد.

وی با ذکر روایتی از خطبه ۱۴۶ نهج‌البلاغه به تبیین نکات مشاوره‌ای این خطبه که حضرت علی(ع) در پاسخ به درخواست مشاوره عمر‌بن‌الخطاب، بیان داشتند، پرداخت.

بنا بر اظهار حجه‌الاسلام رضا دهقانی‌نژاد مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی – واحد یزد در اولین دوره تخصصی سطح سه مشاوره اسلامی حوزه علمیه استان یزد از بین ۷۰ نفر ثبت نام‌کننده ۴۲ نفر در آزمون کتبی قبول و در آخرین مرحله و انجام مصاحبه نهایتاً ۲۰ نفر پذیرش و مشغول به تحصیل در این رشته شده اند.

به گفته حجه‌الاسلام دهقانی‌نژاد این دوره نزدیک به سه سال طول می‌کشد و دانش‌پژوهان با ارائه پایان نامه، مدرک رسمی سطح ۳ حوزه را دریافت می‌کنند و بعد از آن می توانند در مقاطع بالاتر حوزوی و یا دانشگاهی شرکت نمایند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.