تعداد مطالب 1742

برگزاری دومین جلسه کارگروه سواد رسانه در مدیریت حوزه علمیه استان یزد

  • کد خبر : 2231
برگزاری دومین جلسه کارگروه سواد رسانه در مدیریت حوزه علمیه استان یزد

دومین جلسه کارگروه سواد رسانه در مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد

دومین جلسه کارگروه سواد رسانه در مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در این جلسه دکتر پهلوانیان ریییس صدا و سیمای استان یزد در مورد اهمیت سواد رسانه و ضرورت فراگیری آن برای طلاب نکاتی را بیان داشت.

این مشاور و متخصص سواد رسانه اظهار داشت: رسانه یک فرصت بی‌نظیر است و هر طلبه باید یک رسانه باشد و همگی موظفیم ابزار موردنیاز آن را نیز تأمین کنیم.

رییس صدا و سیمای استان یزد با بیان اینکه باید در زمینه اصل و فلسفه فضای مجازی بحث شود افزود: آگاهی از سواد رسانه برای طلاب ضرورت ویژه‌ای دارد و سواد رسانه به معنای فهم دنیای رسانه‌ها و پیام آنها و مهارت مهندسی و ارائه پیام خود به جامعه است.

دکتر پهلوانیان خاطرنشان کرد: در عصر کنونی، رسانه از نان شب واجب‌تر است و بحث سواد رسانه‌ای چه برای تبلیغ و چه سایر شئون روحانیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی از فضای حقیقی کمتر نیست اظهار داشت: طبق فرمایش حضرت علی(علیه‌السلام) «قلب نوشته شده چشم هست» لذا این فضا علاوه بر اینکه آسیب‌هایی دارد، فرصت‌هایی نیز دارد که برای هدایت انسان‌ها اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم مسلماً آسیب‌های آن ما را از پای در خواهد آورد.

در ابتدای این جلسه حجه‌الاسلام خدادادی دبیر کارگروه سواد رسانه، گزارشی از اقدامات انجام شده در فضای مجازی و همچنین مصوبات جلسه نکاتی را بیان داشت.

دومین جلسه کارگروه سواد رسانه با مصوباتی از قبیل برگزاری دوره سواد رسانه در حوزه علمیه و حضور دکتر پهلوانیان به عنوان مشاور و متخصص سواد رسانه در مدارس علمیه استان یزد به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.