تعداد مطالب 1742

اثبات امامت و حیات امام زمان(عج) با توجه به آیات سوره قدر

  • کد خبر : 2081
اثبات  امامت و حیات امام زمان(عج) با توجه به آیات سوره قدر

مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن بیان ویژگی‌ شب‌های قدر عنوان کرد: امیدواریم آنچه خداوند برای خوبان می‌خواهد برای ما نیز مقدر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه درس اخلاق کارکنان مدیریت حوزه علمیه استان یزد ضمن بیان ویژگی‌ شب‌های قدر عنوان کرد: امیدواریم آنچه خداوند برای خوبان می‌خواهد برای ما نیز بخواهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس اظهار داشت: در حدیثی از معصوم(ع) است که فرمودند: «به واسطه سوره قدر استدلال کنید به نفع ما» و ما با استفاده از آیات این سوره میتوانیم امامت و حیات امام زمان (عج) را اثبات کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در همین زمینه افزود: طبق آیه شریفه « لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ) یعنی شب قدر از هزار شب بالاتر است و در ادامه آیه « تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ وَالرُّوحُ فِیهَا …» می‌توان به حیات امام زمان(ع) اشاره نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: تنزلُ در اینجا دلالت بر استمرار و ادامه‌ داشتن می‌کند یعنی دائما ملائکه در آن شب نازل می‌شوند پس محل نزول ملائکه باید جای پاکی باشد و چون ملائکه معصوم هستند محل نزول آنها نیز باید پاک و معصوم باشد و جایگاه معصوم در زمانه کنونی قلب معصوم می‌باشد و این یعنی اینکه امام نیز باید در حال حاضر در حیات باشند و این آیه دلالت بر حیات امام زمان (عج) دارد و به راحتی با استفاده از این آیه طول عمر امام زمان و حیات ایشان قابل استناد است.

وی با قرائت بخشی دیگری از سوزه قدر افزود: با توجه به « بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» سوالی اینجا مطرح می‌شود که فرشتگان برای چه نازل می‌شوند و از آیه شریفه چنین برداشت می‌کنیم که برای همه امور نازل می‌شوند یعنی در چنین شبی فرشتگان همه امور را خدمت حضرت صاحب‌الزمان(عج) ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در ادامه بر لزوم معرفت و شناخت شب‌ قدر تاکید کرد و افزود: در روایتی ‌آمده است که فاطمه را درک نمی کنید و نمی‌دانید فاطمه چه شخصیتی است و اگر فاطمه را درک کنید شب قدر را نیز درک خواهید کرد فلذا برای اینکه شب قدر را درک کنیم باید وجود نازنین حضرت زهرا را بشناسیم و به ایشان معرفت و شناخت داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم شب قدر را درک کنیم باید متوسل به حضرت فاطمه زهرا شویم خاطرنشان کرد: درک شب قدر به این نیست فقط به بیدار ماندن باشیم بلکه درک بدان صورت است که بزرگی می‌گفت در شب قدر دیدم ملائکه فوج فوج از آسمان خدمت امام زمان(عج) فرود می‌آمدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در پایان ضمن بیان اینکه مراد از شب قدر یک شب است و اصطلاح لیالی قدر صحیح نیست بر استفاده بیشتر از فرصت این شب جهت کسب فیوضات معنوی تأکید نمود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.