تعداد مطالب 1741

روحانیون و طلاب می توانند در ۲۵۰ عرصه فعالیت داشته باشند

  • کد خبر : 1682
روحانیون و طلاب می توانند در ۲۵۰ عرصه فعالیت داشته باشند

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد با بیان اینکه روحانیون و طلاب می توانند در ۲۵۰ عرصه فعالیت داشته باشند گفت: کاروان های راهیان نور بهترین ظرفیت برای جذب افراد به سمت حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»» از یزد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد در نشست با مدیر و معاونین اداره کل بنیاد شهید استان به مسئله تشویق و ترغیب افراد برای ورود به حوزه های علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: امروزه متاسفانه دید مناسبی نسبت به حضور افراد در حوزه های علمیه وجود ندارد و بیشتر فرزندانشان را به سمت و سوی دانشگاه ها سوق می دهند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که سبب می شود خانواده ها فرزندانشان را به سمت دانشگاه ها و آموختن دروس در رشته های مختلف تشویق می کنند این است که آنها نمی دانند روحانیون و طلاب در چه زمینه هایی می توانند فعالیت کنند و ترس آینده شغلی فرزندشان سبب شده که آنها به سمت دانشگاه ها بروند.

حجت الاسلام حسینی راد افزود: بسیاری نمی دانند که افراد وقتی به افتخار سربازی امام زمان (عج) درآیند برایشان خیر و برکت بسیاری به همراه خواهد داشت.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد به کارویژه برای روحانیت و طلاب اشاره کرد و گفت: این کارویژه ۲۵۰ ماموریت در سه عرصه حوزه ھای علمیه، عرصه نظام و عرصه جامعه تعریف شده است که این مسائل باید به دانش آموزان و دانشگاهیان اطلاع رسانی شود تا آنها نیز از این فرصت های شغلی برای روحانیون و طلاب به آگاهی کامل برسند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوان مزیت های حوزه های علمیه را برای دانش آموزان و دانشگاهیان به شکلی که جذاب و جذب کننده بیان شود تا برای حضور در حوزه های علمیه ترغیب شوند می توان امید داشت سالیانه تعداد بیشتری از افراد به سمت سربازی امام زمان (عج) تشویق شوند.

حجت الاسلام حسینی راد حضور روحانیون در کاروان های راهیان نور را از دیگر فعالیت های اثر بخش و موثر در جذب طلاب جدید در حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر برای هر یک از گروه هایی دانش آموزان یک روحانی که در ارتباط برقرار کردن با نسل جوان مهارت دارد انتخاب شود، می توان در طول مسافرت نسبت به بیان اهداف و مزیت های حوزه های علمیه اقدام کرد و در آن زمان است که می توانیم گام های موثری در جذب طلاب جدید الورود برداریم.

انتهای پیام/خ

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.