تعداد مطالب 1742

حرکت به سمت دولت اسلامی مهمترین مسئله در وحدت حوزه و دانشگاه است

  • کد خبر : 1167
حرکت به سمت دولت اسلامی مهمترین مسئله در وحدت حوزه و دانشگاه است

حوزه/ کارشناس مذهبی استان یزد با بیان اینکه چرا برای ازدواج از سوی حوزه و دانشگاه طرح اسلامی ارائه نشده است،گفت: حرکت به سمت دولت اسلامی مهمترین مسئله در وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام محسن رضایی، از کارشناسان مذهبی استان یزد در نشست استادان حوزه و دانشگاه که با موضوع نظام مسائل مشترک بین حوزه و دانشگاه برگزار شد، یکی از دغدغه های مطرح در کل دنیا را این مسئله عنوان کرد که چرا هر کشور و دولتی کم کم افول می کند و از بین می رود، گفت: الان مهمترین مسئله ای که وحدت حوزه و دانشگاه باید در این مسیر حرکت کند و این وحدت باید در راه تحقق دولت اسلامی پیش برود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه به این مسئله اشاره دارند که ما حرکت کنیم که اسلام را به تمام دنیا بشناسانیم، اظهار داشت: مبحثی که در وحدت شیعه و سنی نیز مطرح می شود همین مسئله است که آنها می خواهند در کنار یکدیگر دشمن را ناکام و توطئه های آن ها را از بین ببرند.

حجت الاسلام رضایی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه اکثر متون دانشگاهی از غرب الگو گرفته می شود،تصریح کرد: ترجمه کتاب ها و یا مبانی کتاب های غربی در جمهوری اسلامی تدریس می شود که نیاز است تحقیق صورت گیرد که چگونه می توان متون را اسلامی کرد و چه مبانی در اسلام در این خصوص وجود دارد.

کارشناس مذهبی استان یزد افزود: منظور از اینکه هر علوم بر اساس مبانی اسلامی بررسی و ارائه شود به معنای حذف متون گذشته نیست، بلکه در کنار آموزش متون بر اساس مبانی اسلامی از متون گذشته نیز کمک گرفته شود.

وی گفت: اگر تعریف متون دانشگاهی و متون حوزه علمیه به این سبک باشد که به سمت دولت اسلامی برویم، خود به خود بسیاری از دغدغه های موجود در کشور حل و فصل می شود.

حجت الاسلام رضایی الگوی ازدواج در جمهوری اسلامی را نامناسب خواند و گفت: اگر در دانشگاه و حوزه طرحی در راستای برگزاری ازدواج اسلامی تعریف شود، بسیاری از مشکلات در این خصوص حل می شود.

انتهای پیام/خ

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.