تعداد مطالب 1742

جهت گیری تولید علم در کشور توحیدی باشد

  • کد خبر : 1161
جهت گیری تولید علم در کشور توحیدی باشد

حوزه/ استاد حوزه علمیه یزد با طرح این سوال که چرا باید مقالات در کشور باید بر اساس قوانین ISI نگارش شود؟ گفت: در این زمینه متاسفانه هر آنچه که در مقالات مشکلات کشور را بیشتر نشان دهد، سبب می شود که بهتر مورد توجه غرب قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم آیت اللهی، استاد حوزه علمیه یزد در نشست استادان حوزه و دانشگاه که با موضوع نظام مسائل مشترک بین حوزه و دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی را در نظر بگیرید، برای توسعه آن نیازمند دو نهاد حوزه و دانشگاه است تصریح کرد: اگر بخواهیم خود را تقویت کنیم با این دو بال حوزه و دانشگاه در جهت توسعه علمی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: اینکه در چه جهتی حرکت کنیم بسیار مهم است و اگر جهت برای رسیدن به یک جامعه علمی توحیدی باشد، این جامعه رو به رشد و کمال است، اما همین علم می تواند در راستای توحید نباشد و در راستای تفکرات غربی باشد که نقطه مقابل توحید است و این قدرتی برای سرعت بیشتر در جهت رسیدن به هدف شیطانی است.

حجت الاسلام آیت اللهی با تاکید بر اینکه پس با این تفاسیر بسیار مهم است که جهت علمی ما به چه سمتی باشد گفت: اگر بخواهیم جهت علمی را مشخص کنیم باید سیستم اندازه گیری و شاخص گذاری تعریف کنیم که این سیستم اندازه های رشد توحیدی را به ما نشان دهد.

استاد حوزه علمیه یزد با طرح این سوال که چرا مقالاتی که در کشور جمهوری اسلامی نگارش می شود باید بر اساس چارچوب ها و اندازه گیری های غربی باشد؟ اضافه کرد: نکته قابل تامل در این خصوص این است که وقتی مقالات جامعه شناسی، نقاط ضعف کشور را نشان دهد رتبه های بهتری را کسب می کند که در این زمینه می توان به فیلم هایی که در کشور ساخته می شود نیز اشاره کرد که وقتی آسیب ها و ناهنجاری های جمهوری اسلامی را به رخ بکشد، بیشتر از سمت و سوی غربی ها پذیرفته می شود.

وی با بیان اینکه وحدت در هدف یکی از مباحث بسیار مهم در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است افزود: اگر هدف یکسان باشد اصل وحدت را انجام دادیم و این مسئله ای است که این دو نهاد باید در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/خ

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.