تعداد مطالب 1742

هزینه های گزاف، ضامن زندگی پایدار نیست

  • کد خبر : 463
هزینه های گزاف، ضامن زندگی پایدار نیست

حوزه / مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با بیان اینکه هزینه های گزاف ضامن زندگی پایدار نیست، گفت: فضای مجازی یکی از آسیب ها در مسئله بی انگیزگی ازدواج جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، محمد حسین رحیمی نسب، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد، ظهر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیون، ائمه جماعات، مبلغین و مبلغات در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد با بیان اینکه پایداری در ازدواج با هزینه بالا میسر نمی شود گفت: امروزه در شهرهای بزرگ شاهد هزینه های گزاف چند صد میلیونی و کادوهای بعضا میلیاردی هستیم که نتوانسته عاملی برای بقای زندگی مشترک افراد باشد و پس از چند ماه و یا چند سال از یکدیگر جدا شدند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه در این سال ها انگیزه در افراد دارای شرایط ازدواج بسیار کاهش پیدا کرده، افزود: فضای مجازی یکی از دلایل عمده بی انگیزگی در افراد دارای شرایط ازدواج است.

وی اضافه کرد: بی انگیزگی درامر ازدواج فقط به شرایط اقتصادی باز نمی گردد بلکه بسیاری از افرادی که حتی شرایط اقتصادی مناسبی هم دارند، خیلی تمایلی به ازدواج ندارند که این مسئله یک آسیب بسیار جدی بشمار می رود؛ زیرا هر چه تعداد مجردین یک کشور افزایش یابد دشمن به راحتی برای آنها دام چیده و در راستای نابودی شخص و سپس شهر و کشور بر می آید.

رحیمی نسب به نقش ائمه جماعات و روحانیون در راستای افزایش امر ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: روحانیون از دیرباز تا کنون مورد اعتماد مردم بوده، هستند و خواهند بود و بدون شک اگر سخنی از این عزیزان به بهترین شکل ممکن برای مردم و نسل جوان بیان شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت و نتیجه دلخواه را نیز در پی خواهد داشت.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در پایان با بیان اینکه عوامل مؤثر بر سلامت در کشور مورد تهدید واقع شده، افزود: در این زمینه دچار یک حمله زیستی شدیم که عوامل مؤثر آن عبارت است از خواب صحیح، تغذیه مناسب، ورزش هر روزه، تفریح مناسب، مسائل معنوی و حوزه روانی از جمله این تهدیدات است که هیچ کدام این موارد در کشور ما به خوبی رعایت و دنبال نمی‌شود.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.