تعداد مطالب 1742

برخی مشاوران مدارس مانع حضور دانش آموزان در حوزه می شوند

  • کد خبر : 231
برخی مشاوران مدارس مانع حضور دانش آموزان در حوزه می شوند

متأسفانه برخی از مشاورین  مدارس به‌جای اینکه دانش‌آموزان را برای حضور در حوزه‌های علمیه تشویق کنند، از حضور آن‌ها ممانعت کرده و نظر آنان را نسبت به حوزه‌های علمیه تغییر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حــــــــــوزه»از یزد، حجت‌الاسلام علی حبیبیان، مسئول ستاد اقامه نماز استان یزد شامگاه ۱۹دی ماه در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و مسئولان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان اینکه بازدید دانش‌آموزان از مدارس علمیه استان یک طرح خوب و اثرگذار است، گفت: اگر هماهنگی‌هایی قبل از ورود به مدارس داشته باشیم، مناسب است و اینکه مقاطع راهنمایی به بالا می‌توانند با حضور در مدارس نسبت به ترغیب دانش‌آموزان برای حضور در حوزه‌های علمیه بسیار تأثیرگذارتر باشند.
مسئول ستاد اقامه نماز یزد، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مشاورین مدارس آموزش‌ و پرورش را یکی از ضرورت ها دانست و گفت: متأسفانه برخی از مشاورین  مدارس به‌جای اینکه دانش‌آموزان را برای حضور در حوزه‌های علمیه تشویق کنند، از حضور آن‌ها ممانعت کرده و نظر آنان را نسبت به حوزه‌های علمیه تغییر می‌دهند.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد خاطرنشان کرد: نیاز به هماهنگی بیشتر در جهت حضور روحانیون در مدارس برای جذب دانش‌آموزان بسیار ضروری است که امیدواریم نسبت به این مسئله مهم نیز اقداماتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس آموزش‌ و پرورش همکاری خوبی با ائمه جماعت ندارند، تصریح کرد: شرکت معلمین و مدیران مدارس در نمازهای جماعت و تشویق دانش‌آموزان برای حضور پرشور بسیار تأثیرگذار است که متأسفانه بعضی از مدیران و معلمان نسبت به این مسئله کوتاهی می‌کنند و دنبال تمام شدن سریع نماز و برگزاری کلاس‌های درس هستند که این کار اصلاً شایسته نیست.
حجت‌الاسلام حبیبیان با بیان اینکه اهدای رساله عملیه مراجع عظام به دانش‌آموزان مکلف یک کار بسیار ارزشمند و خوب است، اظهار داشت: اگر همکاری و هماهنگی‌هایی با دفتر مراجع معظم انجام شود و این کار در سطح ملی برگزار شود، بدون شک یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار است.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.