تعداد مطالب 1742

در«استکبار ستیزی» باید متون کهن اسلامی را الگو قرار دهیم

  • کد خبر : 198
در«استکبار ستیزی» باید متون کهن اسلامی را الگو قرار دهیم

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) مورد آزمون الهی قرار گرفت و مفتون وسوسه های ابلیس نشد و او را در سه موقعیت با سنگ مورد تهاجم قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در سومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی مهریز، با بیان این که  ثبات قدم در راه دین یک اصل اساسی است، اضافه کرد: اگر به آخرین جمله زیارت عاشورا که در سجده خوانده می شود بنگرید می بینید که آرزوی ثبات قدم در راه دین خداست.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی ادامه داد: در واقعه عاشورا کسانی که با حضرت سید الشهداء(ع) همراه بودند، در کشاکش جنگ و در آن لحظات حساس پشت امام زمان خود را خالی کردند و ایشان را تنها گذاشتند و لذت های دنیوی را به سعادت در راه خدا ترجیح دادند.
امام جمعه حومه شرقی یزد خاطر نشان کرد: همانطوری که  زیارت عاشورا به متهمان ردیف اول تا ردیف نهم واقعه روز عاشورا اشاره می کند و آن ها را تا روز قیامت مورد لعن قرار می دهد، امروز نیز متهمان ردیف اول دشمنی با خداوند و بندگان او، آمریکا و اسرائیل هستند که در رأس سلطه و در رأس فتنه قرار دارند.
وی با اشاره به این که در آستانه سیزدهم آبان ماه باید متون کهن اسلامی خود در مسئله استکبارستیزی الگو بگیریم، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) مورد آزمون الهی قرار گرفت و مفتون وسوسه های ابلیس نشد و او را در سه موقعیت با سنگ مورد تهاجم قرار داد که این موضوع بسیار اهمیت دارد.
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای ثبات قدم مردم است، گفت: امروز نیز در برابر فتنه های سیاسی و فرهنگی و دینی و جناحی باید به ولایت فقیه اقتدا کنیم و اطاعت از ایشان در موقعیت حساس جهانی و در برابر دسیسه های دشمنان، تنها راه برون رفت از این مشکلات است.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تاکید بر دشمن شناسی به عنوان یکی از درس های مهم زیارت عاشورا، اظهار داشت: در زیارت عاشورا «تبری» بیشتر از «تولی» است و مقدم بر آن است و این بدان معنی می باشد که دشمن شناسی اهمیت بیشتری دارد.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.