تعداد مطالب 1742

آسیب های اجتماعی نتیجه بی توجهی به نماز است

  • کد خبر : 100
آسیب های اجتماعی نتیجه بی توجهی به نماز است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اگر امروز آسیب‌های اجتماعی خسارات زیادی به بدنه جامعه وارد شده به دلیل بی توجهی به امر نماز بوده، گفت: اگر تلاش کنیم تا این واجب الهی را در بین جوانان ترویج دهیم، مشکلات و معضلات کمتری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، صبح امروز در جلسه کمیته رسیدگی به امور مساجد یزد، در ستاد اقامه نماز استان با بیان با تأکید بر اینکه باید در زمینه فرهنگ سازی برای اقامه نماز در بین مردم تلاش بیشتری انجام شود، گفت: مسئولان جامعه در هر شرایطی الگوهای خوبی برای ترویج فرهنگ و معارف الهی هستند، در این راستا باید آنان نیز با حضور خود در نمازهای جماعت و نماز جمعه مردم را به این مسئله دعوت کنند.
مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه حضور نسل جوان در مساجد یک ضرورت است، افزود: گر بتوانیم جوانانی که در معرض بیشتر تهاجم فرهنگی قرار دارند را به سوی نماز و حضور در مساجد راهنمایی کنیم، اقدام مؤثری انجام داده‌ و از ایجاد برخی از مشکلات در جامعه جلوگیری کرده ایم.
وی با بیان اینکه اگر امروز آسیب‌های اجتماعی خسارات زیادی به بدنه جامعه وارد شده به دلیل بی توجهی به امر نماز بوده، افزود: اگر تلاش کنیم تا این واجب الهی را در بین جوانان ترویج دهیم، مشکلات و معضلات کمتری خواهیم داشت.
این مسئول حوزوی، بی‌توجهی به لزوم اقامه نماز در مساجد و به جماعت را یکی دیگر از معضلات فرهنگی جامعه دانست و گفت: اصل در اقامه نماز در اسلام، اقامه نماز اول وقت در مسجد و به جماعت است، اما در این زمینه هم مردم به حکم اسلام بی‌توجه هستند و کمتر در مساجد حاضر می‌شوند.
مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: نباید حضور مردم در مساجد به زمان های خاص معطوف شود، بلکه حضورشان در این مکان مقدس و پرخیر و برکت تداوم داشته باشد تا عاقبت به خیری برای خودشان و نسل آینده را به ارمغان آورند.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.