تعداد مطالب 1742

فعال سازی کمپین«حسین کیست» در بیش از ۱۰۰ کشور / برگزاری عزاداری امام حسین(ع) به زبان انگلیسی در یزد

  • کد خبر : 74
فعال سازی کمپین«حسین کیست» در بیش از ۱۰۰ کشور / برگزاری عزاداری امام حسین(ع) به زبان انگلیسی در یزد

حوزه / مسئول کارگروه بین المللی خاتم الاوصیا گفت: نخستین مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم به زبان انگلیسی و با حضور توریست های خارجی در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حـــــوزه» از یزد، نشست مشترک مدیر حوزه علمیه یزد، مسئول کارگروه بین المللی خاتم الاوصیا و جمعی از مبلغین زباندان، صبح امروز در  مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد.
برگزاری نخستین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با زبان انگلیسی در یزد
حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال برای جهانی کردن مکتب عاشورا فعالیت های بسیاری در استان یزد صورت گرفت، گفت: امسال برای نخستین بار در استان یزد با بهره ‌مندی از حضور یکی از سخنرانان مرکز اسلامی لندن و تحصیلکرده حوزه علمیه لندن همچنین مداحی از کشور آمریکا، مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی هر روز به مدت یک ساعت در امامزاده شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین مخاطبین ما در این برنامه ها توریست های خارجی بودند که با ثبت نام در تورهای مذهبی به قصد تماشای آئین معنوی عزاداری سنتی یزد به استان سفر کرده بودند، افزود: در این مراسم یکی از هیئات استان یزد به روضه خوانی و عزاداری با زبان های انگلیسی و فارسی پرداخت.
مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» خاطر نشان کرد: مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی برای نخستین بار در یزد برگزار شد و از حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، تولیت امامزاده شاهزاده فاضل و همراهی و هماهنگی دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران کمال تشکر را دارم که موجبات برگزاری این مراسم معنوی را فراهم آوردند.
مسئول کارگروه بین المللی خاتم الاوصیا با اشاره به اینکه کمپین who is Hussain «حسین کیست» در سال ۲۰۱۲ توسط جوانانی در لندن پایه‌گذاری شد، افزود: این جوانان در دهه اول محرم علاوه بر پذیرایی از مردم و عزاداران، بروشورهایی با هدف معرفی امام حسین (ع) بین مردم توزیع می‌کردند زیرا آنها معتقد بودند برای معرفی و فراگیر کردن نهضت امام مهدی (عج) ابتدا باید نهضت عاشورا و امام حسین (ع) فراگیر شود.
کمپین«حسین کیست» در بیش از ۱۰۰کشور جهان فعال است
حجت الاسلام میرجلیلی با بیان اینکه این برنامه به سرعت فراگیر شد به نحوی که اکنون در ۱۰۰ نقطه از جهان، کمپین «حسین کیست» فعال است، اضافه کرد: استان یزد نیز امسال در دهه اول محرم با راه اندازی دو مرکز در شاهزاده فاضل و حسینیه امیرچخماق به این کمپین پیوست.
وی به شکل‌گیری کمیته گردشگری مذهبی در میراث فرهنگی یزد اشاره و خاطر نشان کرد: با هماهنگی این کمیته و دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران، ۱۰ نفر از طلاب و روحانیون مسلط به زبان‌های آلمانی، فرانسه، انگلیسی، اردو، چینی، اسپانیایی و … در شاهزاده فاضل یزد مستقر شدند و کارگاهی نیز برای پاسخگویی به شبهات توریست‌ها توسط این روحانیون برگزار شد.
مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» همچنین از همراهی با توریست ها در پروسه گردشگری در بازدید از حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و مراسم‌های عزاداری خبر داد و گفت: این همراهی امسال مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=74

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.