تعداد مطالب 1742

احیای«امر به معروف و نهی از منکر» مهم ترین پیام عاشوراست

  • کد خبر : 86
احیای«امر به معروف و نهی از منکر» مهم ترین پیام عاشوراست

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیا و برپایی مسئله امر به معروف و نهی از منکراست، عنوان کرد: تبعیت شیعیان در اقامه این واجب دینی یکی از ضروریات است که باید بیشتر از الان به آن توجه کرد.

حجت الاسلام علی حبیبیان، در جمع خادمین شهدا و ایثارگران یزد که به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش مجلس عزاداری و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برپا کردند با تشریح وقایع روز عاشورا بر لزوم توجه به اهداف و پیامدهای قیام امام حسین(ع) تاکید کرد و خواستار توجه و دقت نظر در این اهداف شد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیا و برپایی مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: تبعیت شیعیان در اقامه این واجب دینی یکی از ضروریات است که باید خیلی بیشتر از الان به آن توجه شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد با بیان اینکه ما شیعیان اعتقاد داریم که ائمه معصومین(ع) حجت‌های خدا بر روی زمین هستند و بهترین و بزرگ‌ترین سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت بوده و می باشند، افزود: ما معتقدیم امام حسین(ع) از این قیام و حرکت خود درس‌ها و آموزه‌های بزرگی برای همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان داد و اگر کسی در پی آزادگی و رستگاری است، باید از امام حسین (ع) تبعیت کند.

وی، حُسن عاقبت را بزرگترین دستاورد انسان دانست و تصریح کرد: در واقعه عاشورا شاهد بودیم امثال شمر و عمر سعد که به ظاهر از سابقه ای درخشان برخوردار بودند، در این جریان ذات پلید خود را نمایان ساختند و آخرت خود را به دنیای واهی فروختند و در مقابل حر بن یزید ریاحی که از سپاه کفر به امام(ع) و یارانش پیوست و در این راه شهادت رسید.

حجت الاسلام حبیبیان، قیام عاشورا را دارای صحنه های متعدد برای عبرت آموزی بشر خواند و از جوانان خواست با بررسی دقیق زوایای پیدا و پنهان نهضت حسینی از این واقعه عبرت آموز درس بگیرند.

انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=86

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.