تعداد مطالب 1742

اگر جریان فقاهت و اجتهاد نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید/ تولید و توزیع علم از ماموریت های مهم روحانیت است

  • کد خبر : 50

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، تولید و توزیع علم را از رسالت های مهم حوزه و روحانیت خواند و گفت: اگر بزرگان حوزه با تقویت جریان اجتهاد و فقاهت و تقویت علوم مختلف در عصر غیبت، این سرمایه را بارور نمی کردند، انقلاب بزرگ امام حسین(ع) نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با بیان این که خداوند متعال برای برخی انسان ها شایستگی ها و عظمت هایی را در نظر می گیرد، گفت: این گونه انسان ها درجات عالی قرب الهی را به دست می آوردند و این خود ملاکی برای تفاوت این انسان های وارسته از انسان های دیگر می شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب، سال تحصیلی جدید را با عمل افضل آغاز کنند، افزود: طلاب باید کیفیت عمل خود را بالا ببرند، همان گونه که روایات بسیاری در این خصوص ذکر شده است.
وی خاطر نشان کرد: فردی که به دنبال افضلیت عمل خود است، ابتدا باید پرکار و پرتلاش و سپس انقلابی عمل کند تا به این صفت پسندیده دست یابد که اگر غیر از این ها باشد، به درجات اعلاء نمی رسد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه امروزه شیعه در جهان پرچمدار است و این پرچم داری نتیجه دو هجرت و دو انقلاب است، تصریح کرد: هجرت حضرت علی(ع)به عراق وهجرت امام رضا(ع) به ایران دو هجرت بسیار مهم و تاثیر گذار در گسترش شیعه و دین مبین اسلام بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این دو هجرت را دو انقلاب تکمیل کرد، یکی انقلاب نورانی امام حسین(ع) و دیگری انقلاب علمی امام جعفر صادق(ع) بود که این دو انقلاب در تثبیت دین مبین اسلام در جهان و انتشار آن به جهانیان از تاثیرات بسیار زیادی برخوردار بود که توسط امامان معصوم (ع) صورت گرفت.
وی ادامه داد: مسئولیت حوزه های علمیه در خصوص این دو انقلاب بسیار زیاد است و اگر بزرگان حوزه های علمیه با تقویت جریان اجتهاد و فقاهت و تقویت علوم مختلف در عصر غیبت این سرمایه را بارور نمی کردند و در عرصه تبلیغ آن حرکت عظیم سیدالشهدا(ع) را ترویج نمی دادند، انقلاب بزرگ امام حسین(ع) نمی ماند و انقلاب اسلامی هم به پیروزی نمی رسید.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به این که تولید، تبلیغ و توزیع علم، کار حوزه و حوزیان است، گفت: کارکرد حوزه علمیه بی نظیرترین کارکرد در دنیا است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب تصریح کرد: شما طلاب باید بدانید که در چه مکان مقدسی وارد شدید که این را نیز بدانید سربازی امام زمان(ع)توفیقی است که نصیب همه نمی شود، پس حال که در این جایگاه قرار گرفته اید، بکوشید تا هم خود و هم حوزه های علمیه را سراسر جهان شکوفا کنید.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=50

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.