تعداد مطالب 1742

۱۰۰ نظریه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مد نظر قرار گرفته است

  • کد خبر : 1153
۱۰۰ نظریه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مد نظر قرار گرفته است

حوزه/ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه در این الگو از نظریات غربی استفاده نشده است، گفت: صد نظریه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در جلسه ای با مدیر و معاونین حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از ۱۲ سال پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: در این راستا جریانات بسیاری دنبال این مسئله رفتند تا بتوانند آن را به صورت اجرایی درآورند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی افزود: شورای راهبری الگوی پیشرفت اسلامی یکی از جریاناتی است که سعی کرده در حدود صد مسئله که در آن‌ها دیدگاه اصلی مؤثری وجود نداشته است، ورود پیدا کرده و به آن صد مسئله را به صورت دینی پاسخ دهند.

وی به برخی از نمونه هایی که مورد بررسی قرار گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: برای مثال حوزه‌های طب، قانون‌گذاری، قوه قضاییه، مدیریت شهری، بودجه‌ریزی و … از مسائلی است که در نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی به آن پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به اینکه ما در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی صد مسئله را شکافته و از حوزه علمیه دعوت کردیم تا به این نظریات ورود پیدا کند و نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهد تصریح کرد: تا به ‌حال به صد نظریه پاسخ نظری داده شده و سعی کردیم که بتوانیم برای توسعه غربی جایگزین مناسب داخلی و اسلامی بیابیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اشاره به اینکه در نظریاتی که ارائه شده  به دو مبحث اصلی توجه شده است اضافه کرد: اولاً از نظریات غربی استفاده نشده و دوما سعی کرده‌ایم به ‌دور از کلی‌گویی و به شکل کاربردی در رابطه با آن‌ها بحث کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید برنامه های توسعه را به چالش کشید گفت: در حال حاضر به دنبال یک الگویی برای اداره جامعه هستیم زیرا برنامه‌های توسعه در کشور شکست خورده و نیاز است که ناکار آمدی ادبیات کارشناسی توسعه غرب را نشان دهیم تا برخی نسبت به برخی از فعالیت هایی که انجام می دهند آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/خ

 

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.