تعداد مطالب 1742

کتاب «نفس آرامش یافته» در حوزه یزد به چاپ رسید

  • کد خبر : 482
کتاب «نفس آرامش یافته» در حوزه یزد به چاپ رسید

حوزه/ کتاب «نفس آرامش یافته» با سه فصل در حوزه علمیه استان یزد به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، کتاب «نفس آرامش یافته» با سه فصل در حوزه علمیه استان یزد، به چاپ رسید.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، گفت: هدف اصلی این پژوهش بررسی آیات پایانی سوره مبارکه فجر است که خداوند در این آیات خطاب به نفس مطمئنه مطالبی را مطرح کرده و او را به بازگشت به سوی پروردگار و بهشتش دعوت می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد افزود: به همین مناسبت فصل اول این پژوهش به نفس و اقسام آن پرداخته ویژگی های نفس اماره و اهمیت مبارزه با نفس و پداش این مبارزه را بررسی می کند.

وی ادامه داد: در فصل دوم که هدف اصلی پژوهش است با استعانت از تفاسیر متفاوت به بیان آیات مورد نظر پرداخته و از رضوان الهی به عنوان بالاترین پاداش بهشتیان یاد شده و راه های رسیدن به رضوان از منظر آیات و روایات بیان گردیده و در پایان به معرفی مصادیق نفس آرامش یافته و بیان بارزترین مصداق آن یعنی وجود مقدس امام حسین علیه السلام پرداخته شده است.

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه آرامش یکی از نعمت های الهی به بندگان است که در زندگی های امروز این آرامش ها به دلائل متفاوت کم رنگ شده یا کاملا از بین رفته، خاطر نشان کرد: از آنجائیکه عده ای به دنبال آرامش های کاذب رفته اند لازم بود از آیات نورانی قرآن و روایات اهل بیت علهم السلام به عنوان دو منبع غنی استفاده شود و راه های دسترسی به آرامش بیان گردد که فصل سوم کتاب به این موضوع اختصاص داده شد و از میان آیات و روایات ۳۶ عامل رسیدن به آرامش بیان شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند در استان یزد از راه های زیر اقدام کنند: معاونت آموزش و معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان یزد، مدرسه علمیه مصلی واقع در خیابان قیام، بوستان معراج واقع در بلوار امامزاده جعفر علیه السلام جنب مسجد اعظم امامزداه جعفر علیه السلام، پاتوق کتاب واقع در چهارراه فاطمیه

و در سایر استان ها با مراجعه به آیدی«@noorolaeme12» در شبکه اجتماعی ایتا مراجعه و درخواست سفارش دهند.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.