تعداد مطالب 1742

مواضع مدیر حوزه و مدیران مدارس علمیه یزد در خصوص یاوه گویی های ترامپ

  • کد خبر : 179
مواضع مدیر حوزه و مدیران مدارس علمیه یزد در خصوص یاوه گویی های ترامپ

حوزه / مدیران مدارس عملیه یزد تصریح کردند: بدون شک مواضع ضد ایرانی آمریکا و دولت‌های اروپایی موضوع تازه‌ای نیست و ملت ایران بیش از هر ملت دیگری به توطئه‌های این کشورها واقف‌ هستند و می‌دانند آمریکا جز خسارت برای ملت ایران رهاوردی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، در واکنش به مواضع ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: صحبت‌های سخیف رئیس‌جمهور آمریکا نشان از ناآگاهی و بی‌اطلاعی این فرد از جمهوری اسلامی ایران دارد و ترامپ به دنبال این است کشور را از هدف اصلی انقلاب که پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و … است بازدارد.
وی افزود: آمریکایی‌ها در این چند سال به هر شکلی که توانسته‌اند دشمنی خود را با ملت ایران به نمایش گذاشته‌اند نمونه بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی است که آمریکایی‌ها مشاهده کردند که هر زمان یک نفر به روی زمین می‌افتد، صدها نفر دیگر جایگزین می‌شوند و با عنایت به حضرات معصومین(ع) و توکل بر خداوند متعال ملت ایران به پیروزی رسید و درنهایت شکست‌خورده و ناامید شدند.
آمریکا کانون گرم خانواده ایرانی را نشانه گرفته است
مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: دشمن پس از شکست در کارزار جنگ سخت، به راه‌های نرم و فرهنگی واردشده و قصد دارد با استفاده از این راه اهداف خود را دنبال کند. آمریکا اکنون کانون گرم خانواده ایرانی، نیروهای انقلابی و ارزشی را نشان گرفته و در نظر دارد که با توطئه‌های جدید خود اهداف و برنامه‌های خود را به‌پیش ببرد.
وی، بهترین پاسخ به یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی و غربی را هوشیاری و ایستادگی دولت‌مردان در برابر خواسته‌های آن‌ها دانست و تأکید کرد: مسئولین نباید از دشمن اصلی ملت ایران و همچنین دولت‌های اروپایی به‌عنوان هم‌پیمان راهبردی آمریکا غفلت کنند؛ چراکه این بی‌توجهی می‌تواند ضربات و صدمات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس تصریح کرد: بدون شک مواضع ضد ایرانی آمریکا و دولت‌های اروپایی موضوع تازه‌ای نیست و ملت ایران بیش از هر ملت دیگری به توطئه‌های این کشورها واقف‌ هستند و می‌دانند آمریکا جز خسارت برای ملت ایران رهاوردی ندارد.
مردم با بصیرت بیشتری به مسائل سیاسی می‌نگرند
وی اذعان کرد: مردم ما امروز با بینش و بصیرت بیشتری به مسائل سیاسی می‌نگرند و این‌یکی از دستاوردهای مهم برجام است که مردم به عینه دیدند مذاکره با شیطان بزرگ نه‌تنها نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند؛ بلکه دشمن تلاش می‌کند فشار را بر ملت ایران بیشتر کند تا به اهداف خود برسد.
این مقام مسئول افزود: امروزه وظیفه مسئولین حراست و حفاظت از عزت و دستاوردهای انقلاب است و اگر در این حوزه عقب‌نشینی صورت بگیرد، بدون شک خیانت‌درامانتی است که مردم بر گردن آن‌ها نهاده‌اند. مسئولین باید بدانند که ملت ایران که هشت سال طعم تلخ جنگ تحمیلی را تجربه کرده است اجازه نخواهد داد که دشمن در مسائل داخلی کشور نظیر مسئله موشکی دخالت کند؛ چراکه دستاوردهای موشکی کشور ضامن اقتدار و امنیت کشور است و در این موضوع قابل‌مذاکره نیست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: امروزه به دلیل مواضع خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، در بین آحاد مردم وحدت و یکپارچگی بی‌نظیری در اعلام حمایت از ارکان نظام و حفظ دستاوردهای انقلاب به وجود آمده است و دشمن را از هدف اصلی خود که همواره جدا کردن ملت از نظام اسلامی بوده است دورتر کرده است.
کار دشمن دشمنی است و به قول مولوی: کار دونان حیله و بی شرمی است
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد با بیان اینکه کار دشمن دشمنی است، افزود: ما انتظار اینکه ترامپ برای کشورمان کاری انجام دهد را نداریم و به قول مولوی: کار دونان حیله و بی شرمی است.
حجت الاسلام فیروز گرج با اشاره به اینکه اما هر از گاهی که صدای وزغ گونه این دشمنان به گوش می رسد نه تنها دچاره دلهره و نگرانی نمی شویم بلکه عزممان جزم و به شعار آمریکا هیچ غلطی نمی کند باورمند تر می شویم، گفت: به تعبیر حافظ، آن شاعر بزرگ ایرانی ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عِرض خود می بری و زحمت ما می داری.
وی خاطر نشان کرد: تهدید سپاه تهدید ملت است، چرا که ملت بی سپاه و سپاه بدون ملت معنایی ندارد؛ پس آمریکایی ها باید بدانند ملت ایران همیشه و همه جا با سپاه و سپاهی خواهد بود.
اراده مردم می تواند همه چیز را ترمیم کند
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد با بیان اینکه تاریخ نشان داده هجوم دشمن یک ملت را از پای در نمی آورد، تصریح کرد: اراده مردم می تواند همه چیز را ترمیم کند و اراده نیز از جهان بینی یعنی از باورهای بارور کننده سر چشمه می گیرد.
حجت الاسلام گرج به تعبیری از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت:شگفتا که دشمنان در باطل خود وحدت دارند و مسلمانان در حق خود متفرق و پراکنده‌اند. از وقایعی که دل را پرخون می‌کند و سینه را مالا مال از اندوه، و طاقت‌ها را می‌فرساید و جان‌ها را به شدت می‌گدازد، وحدت در میان اهل باطل و جبهه گمراه، و تفرقه در میان اهل حق و جبهه توحید است!
وی ادامه داد: این درد را به کجا باید برد که “حق” در عین حال که حق است، در برهه‌هایی از زمان و مقاطعی از تاریخ، با گروه‌ها وملت‌هایی از مسلمانان مواجه شده و می‌شود که به دلیل آشفتگی در فکر، تزلزل در عزم، تابعیت از نفس، گرایشات ناسالم سیاسی و فرقه‌گرایی و جناح زدگی، در حمایت از دین الهی و حقایق اسلام به ضعف و فتور گرفتار آمده و به تفرقه و چند دستگی گرائیده است و این واقعیت تلخ در حالی اتفاق می‌افتد که اهل باطل در عین باطل بودن خود، در وحدت و اتحاد به سر می‌برند و همواره برای جبهه حق مشکل و مانع ایجاد می‌کنند؟
سپاه پاسدارن؛ ارزشی و معنوی ترین نیروی جمهوری اسلامی ایران
مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد نیز با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سخنان سخیفش، ارزشی ترین و معنوی ترین نیروی ما یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رده تکفیری ها و تروریست ها قرار داد که نشان دهنده نفوذ سپاه در قلوب مسلمانان و مردم کشور است.
حجت الاسلام محمد علی سلطانی تاریخ پرافتخار ایران اسلامی را یاداور شد و گفت: ترامپ بداند که بزرگتر از آنها، بهترین های ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند کاری از پیش برند و قطعا این ها هم نخواهند توانست.
وی با بیان این که ما هیچ گاه در برابر دشمنان خود کوتاه نخواهیم آمد، افزود: ما تا آخرین قطرات خون خود، حججی وار از انقلاب اسلامی و نظام دفاع خواهیم کرد.
آمریکا نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند
مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد با اشاره به این که آمریکا نمی‌تواند برای کشورهای منطقه تعیین تکلیف کند، تصریح کرد: مردم این کشورها اجازه نمی‌دهند بدون خواست و اراده خود تغییراتی در حاکمیت  کشورشان بوجود آید.
وی خاطر نشان کرد: مردم در کشورهای سوریه، یمن، عراق و افغانستان پای اهداف و آرمان‌های خود ایستاده اند و موجب شکست سیاست های توسعه‌طلبانه آمریکا شده اند و این کشورها با پشتیبانی پررنگ مردمی سرنوشت‌شان را به دست خود رقم خواهندزد.
مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد افزود: آمریکا و اسرائیل مهمترین دشمن اسلام و نظام انقلاب اسلامی هستند و در این سال ها در دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند و به طور مشخص هرحرفی که برزبان می آورند از روی دشمنی و کینه است.
حجت الاسلام سلطانی اضافه کرد: مردم باید هوشیار و در سایه ولایت فقیه در برابر تهاجمات دشمنان بایستند و نباید هراسی داشته باشند و باقدرت در جهت پیشرفت اسلام و مسلمین گام بردارند.
 رفتارهای بی ادبانه ترامپ
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان ابرکوه هم با اشاره به اینکه امروز کمتر کسی در سراسر جهان است که رفتارهای بی‌ادبانه ترامپ را نشناسد، گفت: جامعه جهانی نیز کمتر روی سخنان وی حساب باز کرده وبه بیان دیگر سخنان سخیف و توهین‌آمیز رییس‌جمهور آمریکا موجب بی‌اعتمادتر شدن مردم و مسئولان بسیاری از کشورهای جهان نسبت به سیاست‌های آمریکا شده است.
حجت الاسلام تقی فتاحی خاطر نشان کرد: ترامپ یک شخص نیست بلکه برند یک نظام و سیستم استکباری است که همیشه در طول تاریخ انقلاب اسلامی و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران اقدام کردند و فهرست سیاهی از تلاش‎های امریکایی‎ها علیه ملت ایران موجود است، به خاطر همین مسئله نیز سخنرانی ترامپ در داخل ایران طرفداری پیدا نکرد و در خارج از ایران نیز غیر از منافقین و رژیم صهیونیستی و سیستم پوسیده آل سعود کسی از این سخنرانی حمایت نکرد.
وی به بیان این که کشوری مثل آمریکا بعد پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های بسیاری علیه ایران انجام داد تا بتواند نظام جمهوری اسلامی را با مشکلاتی روبه رو سازد، گفت: بحمدلله با رهبری شجاع و با تدبیر و مردمی با بصیرت، تاکنون موفق به عملیاتی کردن اهداف شومشان نشده و نخواهند شد.
سخنان سخیف ترامپ نشان از شکست های پی در پی در منطقه است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)بافق نیز با اشاره به این که سخنان رئیس جمهور و مقامات آمریکایی پوچ و بی اساس است، گفت: این سخنان سخیف نشان از شکست پروژهایشان در کشورهای منطقه و علیه ایران است.
حجت الاسلام حسین برزگری بافقی، مردم ایران را در مقابل تحرکات دشمن در سایه ولایت فقیه با بصیرت خواند و تصریح کرد:  مردم بدانند که این سخنان چیزی جز گمراهی مردم نیست و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با شکست داعش در سوریه، عراق اکنون به دنبال توطئه شوم دیگری هستند و نمی خواهند بپذیرند که در این طرح هایشان شکست خوردند.
وی در پایان، گفت: در حقیقت این سخنرانی یک پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی تلقی می شود که موجب انزوای این دولت مستکبر و معرفی نمودن انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان برتر در میان گفتمان های رایج جهان تلقی می گردد.
انتهای پیام/خ
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.