تعداد مطالب 1742

منابع شیعی به دنیا معرفی شوند

  • کد خبر : 48

آیت الله ناصری یزدی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه یزد گفت: کتب و منابع غنی شیعی بسیاری وجود دارد که هنوز جهانیان از وجود آن بی خبرند و طلاب و روحانیون می توانند با همت و تلاش، آنها را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد خطاب به طلاب گفت: اگر می خواهید جزء عالمان وارسته و بزرگ باشید باید ابتدا زمینه آن را در خود فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: به طور مثال زمانی که شما مقداری از آب را درون ظرفی می ریزید که پاک نیست و آلودگی دارد به جای آن که آب درون ظرف به شما زندگی ببخشد شما به سمت مرگ سوق می دهد. وجود انسان نیز به همین شکل است که اگر برای انجام کاری مخصوصا سربازی امام زمان(ع)خود را خالصانه در این راه قرار دهید به درجات عالیه خواهید رسید و اگر برعکس آن باشد شما به نابودی می کشد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه همه جا به مبلغ، راهنما و روحانی نیاز دارد، افزود: استان یزد نسبت به استان های دیگر مزیت هایی را دارد، در استان های دیگر شهرستان هایی هستند که به علت کمبود طلبه ، فاقد روحانی است اما شما اگر به روستاهای استان یزد نگاه کنید شاهد حضور روحانیون و طلاب در آنجا هستند که این مسئله خود مزیتی برای قشر روحانی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سطح علم در استان یزد در حال افت است، خاطر نشان کرد: در سال های گذشته علمای وارسته، عالم و دانشمندی در استان یزد داشتیم ولی متاسفانه امروزه شاهد این مسئله نیستیم.

وی اظهار داشت: امروزه جامعه و مردم به یک روحانی باکمال، باسواد و باتقوا نیاز دارند و هرکجا که او را ببینید با آغوش گرم از او استقبال می کنند و رهایش نخواهند کرد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: اگر طلبه ای فاضل ، مخلص، با دانش ، با کمالات و با ایمان باشد نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز طالب او خواهند بود و حتی در امور دولتی نیز از او به عنوان یک فرد کامل استفاده خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه منابع شیعی در دنیا ترویج داده نشده و کار نمی شود، گفت: کتب شیعی بسیار وجود دارد که هنوز جهانیان از وجود آن بی خبرند و شما طلاب می توانید با همت و تلاش خود آنها را به جهانیان معرفی کنید.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه شما طلاب برای رسیدن به موفقیت بایستی خدا را دریابید و غیر از خدا را نبینید، تاکید کرد: امام خمینی(ره)جزء خدا را نمی دید و خود را به خدا سپرده بود تا به موفقیت رسید، شما طلبه ها نیز باید راه و منش امام(ره)را سرلوحه کار خود قرار دهید.
انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=48

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.