تعداد مطالب 1742

صحبت های آیت الله علیدوست در بین مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه یزد+تصاویر

  • کد خبر : 551
صحبت های آیت الله علیدوست در بین مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه یزد+تصاویر

حوزه / آیت الله علیدوست در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه یزد با بیان اینکه طلاب قدرت ارتباط با نصوص دینی و متون علما را ندارند، گفت: ساده کردن متون آموزشی حوزه کار مناسبی نیست و طلاب باید به نحوی تربیت شوند که بتوانند با میراث عظیم به جا مانده ارتباط مناسب و خوب برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین قم در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه یزد که در سالن همایشات مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد گفت: مقام یک عالم و استاد مقام عظیمی است و این هم به خاطر تبلیغ و تبیین دین است.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلابی که زیر دست اساتید هستند بعد از چند سال قدرت ارتباط با میراث ماندگار از ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ دین را ندارند، افزود: عمده ترین مشکلات طلاب این است که قدرت ارتباط با نصوص دینی و متون علما را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ساده کردن متون آموزشی حوزه کار مناسبی نیست، اظهار داشت: طلاب باید : به نحوی تربیت شوند که بتوانند با میراث عظیم به جا مانده ارتباط مناسب و خوب برقرار کنند.

آیت الله علیدوست هدایت تحصیلی را بحث آموزشی بسیار مورد نیاز دانست و گفت: اگر اساتید بتوانند طلاب را هدایت تحصیلی کنند می توان تاثیرات مثبتی را پیش بینی کرد.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه در دورانی قرار داریم که امکانات و ظرفیت حوزه های شیعه بسیار آباد است، تصریح کرد: از نظر آموزش، کتاب ،استاد و غیره را به قبل از انقلاب و گذشته تر بررسی می بینیم که امکانات عجیبی اطراف ما را گرفته است که می توانیم به بهترین شکل ممکن از آن ها بهره مند شویم.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر طلبه ای به کتابی که مطالعه می کند معتقد نباشد، نشاط را طلبه سلب می کند و یکی از کارهای بزرگی که اساتید باید انجام دهند این است که نشاط را در طلاب ایجاد کنند.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.