تعداد مطالب 1742

شعار «هر طلبه یک مهارت» در حوزه عملیاتی شود

  • کد خبر : 569
شعار «هر طلبه یک مهارت» در حوزه عملیاتی شود

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه شعار امروز ما باید هر طلبه یک مهارت باشد، گفت: سنجش استعدادهای طلاب در پایه سه و چهار باید در حوزه های علمیه عملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه یزد با اشاره به اهمیت آموزش های کاربردی و مهارتی گفت: سنجش استعدادهای طلاب از پایه سه و چهار و سوق طلبه طبق همان استعداد به سمت نظام های آموزشی بسیار می تواند مثمرثمر باشد که امیدواریم در سال های آینده شاهد این کار در حوزه های علمیه باشیم.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اگر بخواهیم از جهت آموزشی رشد داشته باشیم اصلاح نظام های آموزشی باید به صورت مهارتی باشد افزود: هر کجا مهارتی بود علومی که آموختند اثرگذار است وگرنه مانند دانشگاه چون مهارتی به دانشجو آموزش داده نمی شود، سالیانه چندین هزار بیکار تحویل جامعه داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علت های عدم انگیزه طلاب بحث نداشتن مهارت است تصریح کرد: مشاهده می شود که طلبه پایه ده را گذرانده ولی مهارتی ندارد و بهمین علت نسبت به ادامه راه خود شاید بی انگیزه شود ولی اگر بخواهیم انگیزه ای بوجود آید باید آموزش های مهارتی مطرح شود تا اثرگذاری بسیار بیشتر نسبت به الان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: فقط خواندن فایده ندارد، بلکه باید کاربردی نیز باشد، همان گونه که بزرگان هم نسبت به کاربردی کردن موضوعات مختلف تاکیدات بسیاری دارند و سال هاست که نسبت به این مسئله به حوزه های علمیه توصیه می کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه شعار امروز ما باید این باشد که هر طلبه یک مهارت داشته باشد، عنوان کرد: امروزه مسائل مختلفی در جهان داریم و شبهات زیادی ایجاد می شود که اگر بخواهیم پیشرفت داشته و پاسخگوی آن باشیم باید مهارت ها را به خوبی آموخته و به مرحله عمل در بیاوریم.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.