تعداد مطالب 1742

شعار جوانگرایی در بین مسئولین وجود دارد ولی تاکنون عملی نشده است

  • کد خبر : 402
شعار جوانگرایی در بین مسئولین وجود دارد ولی تاکنون عملی نشده است

حوزه/ حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی» و «دفاع مقدس» دو نشان بارز بکارگیری جوانان و موفقیت کشور است گفت: شعار جوانگرایی در بین مسئولین وجود دارد، ولی متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

حجت الاسلام محمد فیاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، به اهمیت بحث جوانگرایی در انتخاب افراد در سمت های مختلف اشاره کرد و گفت: در بحث جوانگرایی دو مسئله مورد توجه قرار می گیرد که اول بحث سیستماتیک و تکاملی جوان است چون جوان در سنی وارد عرصه می شود که یک تحول بنیادی در جسمش ایجاد می شود و این تحول یک مقداری شور، خلاقیت و احساس نیازهای جدید و برای پیدا کردن این احساس ها، نیاز به پیدا کردن راه های ارضایی دارد که نتیجه آن خلاقیت، نوآوری و شکوفایی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد افزود: مسئله دوم وقتی که جوان به این سن می رسد برای نشان دادن خود در فضای اجتماع، خانواده و محیط تلاش دارد که همیشه سرآمد باشد و این سرآمدی او را مجبور می کند که با استفاده از تجربیات دیگران خود را به خوبی نشان دهد و جسارت عمل به کار داشته باشد.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) در خصوص واگذاری امور به جوانان اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرماید: “که باید کارها را به جوان واگذار کرد، جوان خلاق است اما این واگذاری شرط دارد که ابتدا طرح و ایده توسط جوان ارائه شود و سپس در کنار خود،  مشاوران بزرگ سال داشته باشد تا آنها این طرح ها را با تجربیات تاریخی تطبیق دهند و سپس به جوان بازگردانند و او این طرح ها را اجرا کند.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه با مشاهده اکثر جوامع بشری می توان دید که اکثرا جوانان کارها را شروع می کنند و هر کجا هم جوانان پیش قدم بودند پیشرفت حاصل شد گفت: نمونه این سخن را می توان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نام برد که اکثرا جوانان امور را در دست داشتند و به موفقیت رسید.

شعار جوانگرایی در بین مسئولین وجود دارد وی متاسفانه تاکنون عملی نشده است

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه امروز شعار جوانگرایی در بین مسئولین وجود دارد، ولی متاسفانه این شعار به مرحله اجرا درنیامده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری افراد جوانی را وارد عرصه کرده اند و در این سال ها این کار را به وفور مشاهده کردیم.

وی به دلایل عدم جوانگرایی توسط برخی از مسئولان کشور اشاره و اظهار کرد: شاید این گونه برداشت شود که فرصتی برای آزمون و خطا نداریم که بخواهیم از جوانان استفاده کنیم که یک روش اشتباه است؛ البته درست است که فرصتی برای آزمون و خطا نیست، ولی آیا ما برای این جوانان فرصت دادیم که برنامه دارند یا خیر.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: امروز در رشته های علمی که کشور ما در جایگاه بسیار خوبی در جهان قرار گرفته به لطف تلاش های این جوانان است که به خوبی به آنها بها داده شد و با استفاده از تجربیات دیگران توانستند قدم ها را محکم و استوار بردارند و نتایج خوبی را به دست آورند.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.