تعداد مطالب 1742

حضور والدین طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان یزد در دوره میثاق طلبگی

  • کد خبر : 2555
حضور والدین طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان یزد در دوره میثاق طلبگی

در این نشست، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و اهداف و مأموریت‌های حوزه و طلبه، نظام آموزشی حوزه و چشم‌انداز و افق پیش‌ روی طلاب تبیین شد.

در آخرین روز از دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان یزد، نشستی با حضور والدین طلاب، مسئولین حوزوی استان و طلاب جدیدالورود برگزار شد.

در این نشست حجه‌الاسلام معزالدینی از اساتید حوزه علمیه استان یزد به تبیین اهداف طلبگی پرداخت و اظهار داشت: استنباط، تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در عرصه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی به ویژه فقه، تبیین روشمند و صیانت هوشمندانه و روشمند از اسلام ناب و مکتب تشیع، نظریه‌پردازی و تولید علم در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی–انسانی، تربیت نیروی انسانی برای رفع نیازهای دینی جامعه و نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه، تبیین، ترویج، تثبیت و تعمیق ارزش‌ها و معارف اسلامی در سطح ملی و فراملی، پشتیبانی و حمایت از نظام اسلامی و هدایت در جهت تحکیم، تقویت و اعتلای آن و تلاش جهت تحقق تمدن اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) از جمله اهداف طلبگی می‌باشد.

حجه‌الاسلام معزالدینی افزود: نباید هدف از طلبه شدن را کسب درآمد و مادیات دانست و اگر انسان به دنبال مقام و پست و مادیات نرود و قصد الهی در مسیر طلبگی داشته باشد قطعا این همه موارد را نیز کسب خواهد کرد.

در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و اهداف و مأموریت‌های حوزه و طلبه، نظام آموزشی حوزه و چشم‌انداز و افق پیش‌ روی طلاب تبیین شد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2555

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.