تعداد مطالب 1742

حجت الاسلام والمسلمین شمس، رعایت بهداشت برای پیشگیری از بیماری را به دلیل وجوب مقدمه واجب، واجب دانست.

  • کد خبر : 5524
حجت الاسلام والمسلمین شمس، رعایت بهداشت برای پیشگیری از بیماری را به دلیل وجوب مقدمه واجب، واجب دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، پذیرای دکتر ترحمی دبیر ستاد کرونای استان، بود. در ابتدای این دیدار، گزارشی از حضور و فعالیت گروه های جهادی طلاب و روحانیون در زمینه مقابله با کرونا، توسط حجت الاسلام و المسلمین شمس، ارائه شد. مدیر حوزه علمیه […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، پذیرای دکتر ترحمی دبیر ستاد کرونای استان، بود.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از حضور و فعالیت گروه های جهادی طلاب و روحانیون در زمینه مقابله با کرونا، توسط حجت الاسلام و المسلمین شمس، ارائه شد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آیه شریفه «وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَهِ» بر اهمیت و تأثیر بهداشت، بر زندگی دینوی و اخروی تاکید کرد و گفت: براساس این آیه شریفه، ضرورت رعایت بهداشت برای پیشگیری از هلاکت استنباط می شود و از آن جهت که مقدمه واجب، واجب است، رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری برای حفظ جان مسلمانان واجب می باشد و کوتاهی در این زمینه که باعث به خطر افتادن جان انسان ها می شود، جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس، جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی و رعایت حق الناس، تأکید و سفارش کرد.

در ادامه دکتر ترحمی، دبیر ستاد کرونای استان یزد، ضمن قدردانی از فعالیت ها و زحمات حوزه علمیه استان در ایام بیماری کرونا در پیشگیری از شیوع این بیماری و ضدعفونی معابر و تقسیم بسته های بهداشتی در اوایل شیوع این بیماری، از همکاری استانداری برای نشر احادیث و معارف بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی خبر داد.

معاون سیاستی امنیتی استانداری یزد در ادامه گفت: با توجه به برگزاری موفق دوره «مراقبت های معنوی و تبلیغ بالینی» توسط حوزه علمیه استان برای روحانیون جهادی، خواستار برگزاری این دوره در همه ادارات و ارگان ها شد.

حضور نماینده ای از حوزه علمیه یزد، در ستاد کرونای استان، از مصوبات این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=5524
  • ارسال توسط :
  • 697 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.