تعداد مطالب 1742

تا سال ۱۴۰۱ آمار طلاب یزد به بیش از ۲۲۰۰ طلبه می رسد

  • کد خبر : 1529
تا سال ۱۴۰۱ آمار طلاب یزد به بیش از ۲۲۰۰ طلبه می رسد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: بر اساس برنامه پنج ساله حوزه علمیه تا سال ۱۴۰۱ آمار طلاب استان یزد باید به بیش از ۲۲۰۰ طلبه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد با حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و در خصوص برنامه ریزی برای ایام ثبت نام حوزه علمیه یزد گفتگو کردند.

مدیر حوزه علمیه یزد در این دیدار با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه از تاریخ ۲۴ بهمن ماه گفت: به لطف و یاری خدای متعال حوزه علمیه استان یزد در سال های گذشته تا کنون در زمینه پذیرش طلبه با مشکل روبه رو نبوده و  با رشد  کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۵۰۰ نفر در راستای ورود به حوزه علمیه استان یزد ثبت نام کردند افزود: بیش از ۱۲۰ نفر از این افراد، پس از گذراندن آزمون ورودی، مصاحبه و دوره اختبار و تثبیت برای مشغول به تحصیل علوم حوزوی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به برنامه پنج ساله حوزه علمیه یزد اشاره کرد و افزود: بر اساس این برنامه، حوزه علمیه استان یزد باید تا سال ۱۴۰۱ بتواند در هر سال ۲۰۰ طلبه را پذیرش کند.

مدرس حوزه علمیه یزد ادامه داد: آمار امروزه حوزه علمیه استان بیش از ۱۵۰۰ نفر است که تا سال ۱۴۰۱ باید این آمار به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طلبه در مدارس علمیه سراسر استان برسد.

انتهای پیام/خ

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کیفیت حوزه های علمیه هم مد نظر قرار گیرد