تعداد مطالب 1742

تاکنون هیچ‌ برنامه‌ای در حوزه علمیه یزد به دلیل نداشتن پول تعطیل نشده است.

  • کد خبر : 3510
تاکنون هیچ‌ برنامه‌ای در حوزه علمیه یزد به دلیل نداشتن پول تعطیل نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری اظهار داشت بنا به توصیه آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد تاکنون هیچ برنامه‌ای را به دلیل نداشتن بودجه تعطیل نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: در استان یزد۱۴ مدرسه علمیه داریم که یکی از این مدارس به عنوان مدرسه سفیران هدایت و بقیه نیز به صورت بلندمدت هستند.

وی افزود: از این ۱۴ مدرسه سه مدرسه خان، حجت‌ابن‌الحسن(عج) شهرستان میبد و امام صادق(ع) شهرستان اردکان دارای سطوح عالی و بقیه مدارس نیز سطح یک می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به تعداد کادر و اساتید مشغول به خدمت در این حوزه خاطرنشان کرد: ۶ رشته تخصصی شامل رشته‌های حقوق و قضای اسلامی، مهدویت، تفسیر سطح ۲ و ۳ ، کلام امامیه، امامت و مشاوره در یزد دایر است که حدود ۴۰۰ طلبه در این ۶ رشته به تحصیل مشغولند.

وی در ادامه صحبت‌های خود درخواستی از معاون آموزش حوزه‌های علمیه مطرح و عنوان نمود: حدود ۵۰۰ طلبه دارای پرونده آموزشی داریم که پرونده فیزیکی این افراد موجود است ولی متاسفانه وارد سیستم نشده‌اند و در سامانه نجاح پرونده ندارند که تقاضا داریم راهکاری اندیشیده شود که این افراد نیز دارای پرونده شوند و کد تحصیلی به این عزیزان تعلق گیرد.

وی افزود: با احتساب این ۵۰۰ نفر و ۱۲۰۰ طلبه در حال تحصیل در حوزه یزد، در حال حاضر نزدیک به ۱۷۰۰ طلبه دارای پرونده تحصیل در یزد خواهیم داشت که تعداد ۸۴ نفر آنها به صورت غیرحضوری در حال تحصیل هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در ادامه افزود: الحمدالله از حضرت آیت‌الله ناصری امام جمعه محترم یزد چیزی را یاد گرفته‌ایم و آن را همیشه انجام می‌دهیم و آن این بود که ایشان گفتند هیچوقت کار و برنامه‌ای را به خاطر نداشتن بودجه تعطیل نکنید و ما نیز به توصیه ایشان عمل کردیم و به لطف خداوند موارد متعددی بوده که پول نداشته ایم ولی برنامه‌های خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم که به عنوان نمونه تابستان سال گذشته یک دوره بحث ادبیات در مشهد برگزار کردیم به مدت ۱۰ روز که نزدیک ۱۰۰ طلبه را به مشهد بردیم بدون اینکه یک ریال پول داشته باشیم و دوره بسیار مفیدی بود که بلافاصله شخصی پیدا شد و تمام هزینه‌های این دوره را متقبل شد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد: این اجلاسیه نتایج خود و مفیدی در پی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.