تعداد مطالب 1742

انتقاد امام جمعه یزد از عدم استاد پروری در مدارس علمیه

  • کد خبر : 1084
انتقاد امام جمعه یزد از عدم استاد پروری در مدارس علمیه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه امروزه در مدارس علمیه استاد پروری صورت نمی گیرد، تصریح کرد: در گذشته مدارس علمیه استاد پروری می کردند و سبب می شد که فرد ورزیده شود و پیشرفت را در کارهای خود به خوبی مشاهده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در جلسه اعضای شورای حوزه علمیه یزد با مدیران مدارس علمیه استان که سالن همایش مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد به اهمیت مقوله آموزش اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های بسیار خوبی که می تواند در مدارس علمیه به صورت جدی پیگیری شود، مسئله ادبیات و نگارش است و با توجه به اینکه در سال های آینده این کار بسیار مورد نیاز طلاب قرار می گیرد می تواند کمکی به آنها باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه طلاب حوزه های علمیه باید هم عربی بخوانند و هم بتوانند به خوبی عربی را بنویسند اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و دنبال آن هم نرفتیم که نیاز است به صورت جدی به آن نگاه شود و کارهای عملیاتی در راستای تقویت طلاب در این خصوص انجام گیرد.

امام جمعه یزد به اهمیت بحث مباحثه در مدارس علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: مباحثه در مدارس علمیه مورد نیاز و  برای طلاب موثر است و اگر مشکلی وجود دارد می توان از طلاب پایه های بالاتر استفاده کنند تا به طلاب پایه های پایین تر کمک و نقش استادیاری را ایفا کنند تا اینکه هم خودش مشکلاتش برطرف شود و هم اینکه مشکلات طلاب پایه های پایین تر به کمک استاد حل و فصل کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه در مدارس علمیه استادپروری صورت نمی گیرد تصریح کرد: در گذشته مدارس علمیه استاد پروری می کردند و سبب می شد که فرد ورزیده شود و پیشرفت را در کارهای خود به خوبی مشاهده کند.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه بحث استادیاری فواید بسیار زیادی دارد اضافه کرد: با این کار بیان فرد روز به روز بهتر می شود و می تواند با کسب تجربه نسبت به مطالبی که می خواهد به عنوان استاد در آینده به دیگران بیاموزد، پیشرفت های چشمگیری داشته و نواقص خود را به مرور برطرف سازد.

انتهای پیام/خ

 

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.