تعداد مطالب 1742

برهم زدن نقشه‌های دشمن در گرو انجام صحیح وظایف و تبلیغ معارف دین

  • کد خبر : 5571
برهم زدن نقشه‌های دشمن در گرو انجام صحیح وظایف و تبلیغ معارف دین

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام اخوان از اساتید حوزه علمیه یزد، در نشست بصیرتی مدرسه علمیه مصلی با بیان تحلیلی از رفتار امام خمینی(ره) در ایام تبعید به اهمیت و جایگاه هجرت و تأثیر آن در حفظ و رشد اسلام پرداخت. وی با اشاره به مشروط شدن ادامۀ اقامت امام در عراق […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام اخوان از اساتید حوزه علمیه یزد، در نشست بصیرتی مدرسه علمیه مصلی با بیان تحلیلی از رفتار امام خمینی(ره) در ایام تبعید به اهمیت و جایگاه هجرت و تأثیر آن در حفظ و رشد اسلام پرداخت.

وی با اشاره به مشروط شدن ادامۀ اقامت امام در عراق توسط رئیس سازمان امنیّت عراق، به دست کشیدن ایشان از مبارزه و عدم دخالت در سیاست، گفت: امام نیز با قاطعیّت پاسخ دادند؛ به خاطر مسئولیّتی که در مقابل امّت اسلام احساس می کنند، حاضر به سکوت و هیچ گونه مصالحه ای نیست.

استاد حوزه علمیه یزد با شرح جریان هجرت امام به فرانسه، افزود: در بدو ورود به پاریس، نمایندگان کاخ الیزه با امام ملاقات کرده و پیام رسمی دولت را مبنی بر ممانعت از هر گونه فعالیّت سیاسی ابلاغ کردند، امام در پاسخ با همان قاطعیّتی که به مسئولین عراقی برخورد داشتند، فرمودند: که این گونه محدودیّت ها، خلاف ادّعای دموکراسی است و ادامه دادند که: «من هر کجا بروم حرفم را می زنم. از فرودگاهی به فرودگاه دیگر و از شهری به شهر دیگر سفر می کنم تا به دنیا اعلام کنم که تمام ظالمان دنیا دستشان را در دست یکدیگر گذاشته اند تا مردم جهان صدای ما مظلومان را نشنوند. ولی من صدای مردم دلیر ایران را به دنیا خواهم رساند».

عضو شورای تهذیب مدرسه علمیه مصلی با اشاره به برکات اقامت چهار ماهۀ امام در پاریس، بیان کرد: با مصاحبه های متعدّد و دیدارهای مختلف امام، نوفل لوشاتو مهمترین مرکز خبری جهان شده بود و دیدگاه های ایشان را در زمینۀ حکومت اسلامی و هدف‌های آتی نهضت برای جهانیان بازگو می کردند.

استاد اخوان در پایان اظهار داشت: گاهی در اطراف شهرهای بزرگ، روستاهایی تنها با فاصلۀ چند فرسخ وجود دارد که از مسائل اسلامی بی خبر و چه بسا رنگ یک مبلّغ اسلامی را به خود ندیده اند، به همین جهت محیط آنجا آماده رشد و نمو جرثومه های فساد و مذاهب ساختگی و استعماری می شود! و لذا باید با انجام درست وظایف و تبلیغ معارف دین مبین اسلام، نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=5571
  • ارسال توسط :
  • 943 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.