تعداد مطالب 1742

نتوانسته ایم حقیقت مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم

  • کد خبر : 3524
نتوانسته ایم حقیقت مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم

آیت الله ناصری گفت: بسیاری از مردم دنیا هنوز نتوانسته اند مکتب اهل بیت(ع) را بپذیرند و معلوم است که کوتاهی از طرف ما بوده و یا حداقل دنبال ساز و کاری برای این موضوع نبوده ایم.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در اجلاسیه معاونین آموزش حوزه های علمیه منطقه ۶ کشوری، در یزد با اشاره به مسئولیت خطیر معاونان آموزش در حوزه های علمیه و موقعیت خاص و ویژه حوزه در شرایط کنونی، اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه در جامعه اسلامی پیشرفت علمی به آن صورتی که مطلوب باشد، دیده نمی شود و علیرغم همه تبلیغات منفی و دشمنی های بدخواهان، باید اذعان کنیم که خودمان نیز کوتاهی هایی داشته ایم و آن گونه که شایسته است نتوانسته ایم حقیقت تشیع و مکتب اهل بیت(ع) را بین مردم دنیا فراگیر کنیم.

وی افزود: بسیاری از مردم دنیا هنوز نتوانسته اند مکتب اهل بیت(ع) را بپذیرند و اینکه چرا این گونه شده است معلوم است که کوتاهی از طرف ما بوده و یا حداقل این است که دنبال ساز و کاری برای این موضوع نبوده ایم، چرا که امام معصوم(ع) می فرمایند: «شما حرف های ما را به مردم منتقل کنید خود مردم جذب حقیقت ما می شوند» و اینکه مردم جذب نشده اند را باید ما بررسی کنیم و راهکاری برای آن بیندیشیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: البته تلاش های فراوانی در این مسیر صورت گرفته مثل اقدامات ارزشمند علامه امینی در اثبات حقانیت مکتب و یا مجاهدت های امام خمینی(ره) که نقش مهمی در آگاه سازی مردم جهان نسبت به مکتب و انقلاب داشته است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مردم دنیا در حال حاضر اسیر رسانه های صهیونیستی هستند و آگاهی های جهت داری دریافت می کنند، افزود: انقلاب اسلامی یکی از جنبه های خوبی که توانستیم اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم و از این بستر باید آگاهی بخشی به مردم دنیا از طریق امکانات موجود صورت پذیرد.

وی افزود: امام(ره) در دو هجرتی که داشتند برنامه خود را به نحو مطلوب کارگردانی کردند و آن تاثیر را مطلوب را بر جای گذاشتند که یکی هجرت به عراق بود که بسیار کارساز بود و یکی هم هجرت به پاریس که جهانی کردن انقلاب در آن صورت گرفت.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: طاغوت فکر می کرد با تبعید امام خمینی(ره) به نجف و حضوری که بزرگان و مراجع در آن داشتند، امام(ره) مثل ماهی ای در دریا به فراموشی سپرده می شود که البته اینگونه نشد و امام با تقوا و زهدی که داشت و رفتار و سلوکی از خود نشان داد در نجف جای خود را باز کرد و توانست ریشه خیلی از افکار اشتباه را براندازد و خیلی از مسائل صحیح را جایگزین کند و امام توانست در نجف مساله انقلاب و ولایت فقیه را جا بیندازد.

آیت الله ناصری افزود: در هجرت دوم که به پاریس بود، امام(ره) رسالت بزرگش را انجام داد و آن جهانی کردن مکتب و انقلاب اسلامی بود که نزدیک به ۵۰۰ مناظره و مصاحبه عمومی و جهانی از امام منتشر شد و در گستره جهانی، انقلاب اسلامی معرفی شد و در این زمینه امام(ره) خیلی تلاش و مجاهدت کرد و گام دوم امام مراقبت و محافظت از این انقلاب بود.

امام جمعه یزد با اشاره به توطئه های بسیاری که در این مسیر وارد می شد اظهار داشت: البته توطئه های بسیاری در این مسیر بود که امام خنثی و مراقبت می کرد در ارتباط با این مساله و در آخرین مورد نهضت آزادی با تحریک شاه شروع کرده بودند که انقلاب را در مرحله ای متوقف کنند و آن را همین جا گردن بزنند اما غافل از آنکه امام مساله حکومت اسلامی را بیان کرده و پای آن ایستاده است و حقیقتاً اگر درایت و مقاومت امام نبود همه چیز به هم می ریخت و شاید این انقلاب به ثمر نمی رسید.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «فَبَشِّر عِبادِ الَّذِینَ یَستَمِعُونَ القَولَ فَیَتَّبِعُونَ اَحسَنَه» اظهار داشت: امام کاظم(علیه السلام) ضمن این آیه می فرمایند این آیه دو چیز به ما اعطا می کند که یکی تفکر و دیگری تعقل است و اگر در کنار این تفکر و تعقل تدین هم بگذاریم کامل می شود و این موضوع بسیار مهمی است و در جامعه علمی باید روی آن کار شود.

رییس شورای حوزه علمیه یزد در پایان افزود: شما باید طلبه های ما را بر اساس تفکر و تعقل تربیت کنید که فکر در وجود همه طلاب زنده شود و در پی آن در هر چیزی متفکرانه فکر کرده و حرف بزنیم و در گوش دادن ها تعقل کنیم و اگر این معنا وارد حوزه ها شود آسیب پذیری ما قطعا کمتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.