تعداد مطالب 1742

معاونین آموزش سطح اطلاعات خود از آیین‌نامه‌های ابلاغی را بالا ببرند.

  • کد خبر : 3544
معاونین آموزش سطح اطلاعات خود از آیین‌نامه‌های ابلاغی را بالا ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد گفت: معاونین آموزش آیین‌نامه‌های ابلاغی را به دقت مطالعه کرده و اطلاعات‌ خود را از آن بالا ببرند چرا که عدم آشنایی با آن می‌تواند برای طلاب دردسرساز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد در اختتامیه اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری با بیان اینکه دغدغه‌ها و نظرات بسیار ارزشمندی در این جلسات مطرح شد افزود: علیرغم زحمات فراوانی که در گذشته کشیده شده و طی دو سه سال اخیر نیز طرح‌های و برنامه‌های خوبی مانند طرح درختواره، طرح برنامه جدید آموزشی و … اجرا شده اما باید بدانیم که هنوز جای کار فراوانی وجود دارد و باید جهت رفع مشکلات موجود همت مضاعفی از خود نشان دهیم.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ما از نظر مالی، بسیار بحرانی هست و علیرغم اینکه سعی شده نبود بودجه مانع اجرای برنامه‌های ما نشود ولی حقیقت این است که همین موضوع عاملی شده بر اینکه بسیاری از طرح‌های ما روی زمین بماند و از اجرایی شدن آن جلوگیری شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در جمع‌بندی مباحث صورت گرفته در اجلاسیه برگزار شده گفت: قرار ربر این شد مواردی که مسئولین معاونت آموزش ستاد در اجلاسیه وعده دادند و پذیرفتند به عنوان مصوبه تلقی گردد و معاونین نیز جهت نهایی کردن آن پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد افزود: بحث ورودی و پذیرش حوزه از دیگر موضوعات مهم و اساسی حوزه است و در این قضیه باید به دنبال کیفی‌گزینی و به‌گزینی باشیم و از نگاه به کمیت خودداری کنیم و پیشنهاد ما تشکیل کمیته‌های جذب استانی در این زمینه است که در آنها حتی از افراد غیرحوزوی هم در جذب و پذیرش علاقمندان به تحصیل در حوزه‌ها نظرخواهی و کمک گرفته شود.

وی ساماندهی مدارس را از دیگر موضوعات موردبحث در این اجلاسیه دانست و اظهار داشت: ساماندهی مدارس از دیگر موضوعات مهمی است که باید پیگیری شود و مدارسی که نتوانند خود را هماهنگ با برنامه جامع کنند و تراز خود را بالا بیاورند قطعا از طرف ستاد به مشکل برخواهند خورد. و در توسعه‌هایی که دارند و اخذ سطوح تدریس و غیره باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تجمیع مدارس را از دیگر موضوعات مورداشاره برشمرد و گفت: در بحث تجمیع مدارس باید به این نکته توجه شود که مدرسه‌ای نباید تعطیل شود و تنها تغییر کاربری داده می‌شود؛ مثلا مدرسه چندمنظوره تعریف می‌شود و یا برخی مدارس برای اردوها، رشته‌های تخصصی و سایر امور حوزوی در نظر گرفته می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور ساماندهی اساتید و طلاب را از دیگر موضوعات مورد دغدغه معاونت متبوع خود ذکر کرد و افزود: برخی از اساتید حکم ندارند یا با حکم غیرمتناسب در حال تدریس هستند که باید برای حل این معضل چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه طرح تکریم کمک بسیار خوب به وضعیت ساماندهی اساتید می کند اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی اساتید، طرح ساماندهی طلاب نیز در دستور کار داریم که که برخی طلبه‌هایی داریم که وضعیتشان مشخص نیست و این افراد در حال استفاده از عنوان طلبه و تسهیلات حوزه هستند و تمامی مدارس باید مکلف شوند که لیست طلاب خود را بررسی و بروزرسانی کنند تا از هرگونه سواستفاده جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد در پایان ضمن درخواست ارتباط صمیمی بین استان‌های همجوار در بحث اردوها، انتقالات و سایر اموری که می‌تواند متقابلا انجام شود از معاونین آموزش خواست آیین‌نامه‌های ابلاغی را به دقت مطالعه کرده و اطلاعات‌ خود از آن را بالا ببرند چرا که آیین‌نامه‌ها به صورت مرتب در حال بروزرسانی و تغییر است و عدم آشنایی با آن می‌تواند برای طلاب دردسرساز باشد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.