تعداد مطالب 1741

اقدامات معاونت آموزش حوزه علمیه یزد به روایت آمار و ارقام

  • کد خبر : 3521
اقدامات معاونت آموزش حوزه علمیه یزد به روایت آمار و ارقام

حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی‌پور معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در اجلاسیه معاونین آموزش منطقه ۶ کشوری، به تشریح اقدامات آموزشی حوزه علمیه این استان پرداخت.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در اجلاسیه معاونین آموزش منطقه ۶ کشوری، به تشریح اقدامات آموزشی حوزه علمیه این استان پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی‌پور، در اجلاسیه معاونین آموزش منطقه ۶ کشوری در یزد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی استان یزد پرداخت و اظهار داشت: از جمله اقدامات ما برگزاری دوره‌های دانش افزایی اساتید بوده است که ۳ دوره دانش‌افزایی ادبیات، یک دوره دانش‌افزایی فقه، یک دوره دانش‌افزایی احکام، یک دوره دانش‌افزایی کلام، دو نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی پیرامون کتاب‌های اعتقاد {طبق برنامه جدید}، دو نشست با اساتید عقاید {جهت توجیه کتاب‌ها و نظراتی که وجود داشت}، یک دوره دانش‌افزایی مهارت‌های مکاتبات اداری از آن جمله بوده است و برنامه جدیدی که به تازگی در حال انجام آن هستیم نشست تخصصی مطالعات شیعه‌پژوهی در غرب است که قرار است طی ۱۰ جلسه به صورت ماهیانه برگزار شود.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد افزود: در بحث شورای آموزش جلسات متعددی داشته‌ایم و در دوره جدید با آیین‌نامه‌ای که ابلاغ شد تاکنون هشت جلسه برگزار شده که بر اساس مراجعات و جمع‌بندی‌هایی که داریم مباحث این شورا را پیگیری می‌کنیم و همچنین در شورای آموزش در زمینه دروس اقتضایی، تهیه تقویم آموزشی، ارسال یک سؤال در امتحانات از سوی مدیریت و سایر امور اقدامات درخور توجهی انجام داده‌ایم.

وی افزود: طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی، در استان یزد ۱۴ کارگروه علمی در ۹ مدرسه خود تشکیل داده‌ایم که ۳ کارگروه علمی ادبیات، ۳ کارگروه علمی فقه و اصول، ۶ کارگروه علمی تربیتی، یک کارگروه علوم عقلی و کارگروه علوم قرآنی در این فرآیند در حال انجام وظایف هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۶۲ نفر از اساتید حوزه یزد عضو کارگروه‌های مذکور هستند و سال گذشته ۷۵ جلسه این کارگروه‌ها در مدارس برگزار شد که نتیجه کارِ کارگروه‌های علمی ما ۱۱۰ مصوبه بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در بیان گزارشی از وضعیت آزمون شفاهی در یزد خاطرنشان کرد: در زمینه امتحانات شفاهی نیز از موقعی که این امر به استان واگذار شد در همان ابتدا ۴ استاد داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده این تعداد در حال حاضر به ۱۱ استاد دارای مجوز از ستاد افزایش یافته و این عزیزان می‌توانند آزمون شفاهی را در استان برگزار کنند و از ابتدای این امر تاکنون ۲۶ دوره آزمون شفاهی در استان با حضور ۴۵۱ طلبه و ۷۶۲ درس برگزار شده است

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: در یکی دو سال گذشته ارتقای معدل داشتیم که سال گذشته معدل آموزشی استان به ۱۶.۶۳ ارتقا یافته است.

وی در تشریح وضعیت دروس خارج در یزد نیز گفت: در حال حاضر دو درس خارج تایید شده و دو درس دیگر نیز در حال طی روند اخذ مجوز می‌باشد که در این زمینه منتظر نتیجه شورا هستیم و از ابتدای نیمه دوم یعنی از ابتدای بهمن‌ماه رسما دروس خارج در یزد را شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه معاونین آموزش خاطرنشان کرد: جلسات ماهانه با معاونین آموزش یزد برگزار می‌شود و در این جلسات نکات آموزشی و تک‌تک مواد آیین‌نامه‌هایی که ابلاغ می‌شود را مطرح و توجیه می‌کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد ادامه داد: در بحث استعدادهای برتر، در هفتمین دوره آن که طی روزهای گذشته صورت پذیرفت تعداد ۲۷ نفر از طلاب یزد از ستاد و دفتر امور نخبگان حایز شرایط تشخیص داده شدند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در پایان با اشاره به اینکه به صورت همیشگی تجلیل از اساتید داریم افزود: به صورت مرتب جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کنیم و جدیداً معاونین مدیریت حوزه علمیه یزد در چند گروه به منازل اساتید رفته و از این عزیزان تجلیل می‌کنند، ضمن اینکه در ماه آینده نیز برای تجلیل از اساتید برنامه‌ای تدارک دیده‌ایم.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.