تعداد مطالب 1741

۵ مهد «مهدوی امین» در یزد فعالیت دارد

  • کد خبر : 3465
۵ مهد «مهدوی امین» در یزد فعالیت دارد

حجت‌الاسلام حسینی‌پور، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد گفت: تاکنون ۵ مهد مهدوی مجوز مرکز پیش‌دبستانی مهدوی را از حوزه علمیه دریافت کرده‌اند تا نونهالان را با تربیت دینی به معنای واقعی کلمه آشنا کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدمحسن حسینی‌پور، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد در همین زمینه اظهارکرد: تاکنون ۵ مهد مهدوی مجوز مرکز پیش‌دبستانی مهدوی را از حوزه علمیه دریافت کرده‌اند تا نونهالان را با تربیت دینی به معنای واقعی کلمه آشنا کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی مراکز پیش دبستانی و مهدهای مهدوی تربیت‌ کودکان و نونهالان به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود بلکه باید مبنای فعالیت‌ این مهدها تربیت مهدوی و دینی باشد.

حسینی‌پور با اشاره به شرایط دریافت مجوز مهد مهدوی گفت: مدیرانی قادر به راه‌اندازی این مراکز هستند که مورد تایید حوزه قرار گیرند و بر اساس سابقه مدیریت، فعالیت در زمینه مهد و طی مصاحبه‌های لازم و احراز صلاحیت به عنوان مسئول و مدیر مهد معرفی می‌شوند.

وی تحصیل حوزوی را از دیگر شرایط مدیران مهدهای مهدوی اعلام کرد و افزود: اولویت ما برای جدب مربیان نیز از بین کسانی است که دروس حوزوی را گذرانده باشند در غیر این صورت باید برنامه‌هایی که حوزه و مدیر مرکز مهدویت ارائه می‌دهد، را اجرا کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه کتب‌ آموزشی نیز توسط بنیاد مهدویت که مورد تایید حوزه است، ارائه می‌شود بیان کرد: در سال‌های گذشته مراکزی با مجوز ارگان‌های دیگر فعالیت داشتند ولی اکنون حوزه به طور مستقل مجوز این مهد را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: از همه افرادی که در محلات گوناگون صلاحیت راه‌اندازی مهد را دارند درخواست می‌شود برای دریافت مجوز و راه‌اندازی مهد مهدوی در محلات اقدام کنند.

حسینی پور بیان کرد: ما همت و تلاش خود را بکار می‌گیریم تا در همه محلات یک مهد مهدوی تحت عنوان مهد «مهدوی امین» راه‌اندازی شود و در این زمینه از خیران و افرادی که می‌توانند به نوعی یاری رسان ما باشند دست یاری می‌جوییم .

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین محدودیت مراکز در خصوص مکان آموزشی است گفت: امیدواریم خیران در این زمینه نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.