تعداد مطالب 1742

طلاب و فضلا در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کنند

  • کد خبر : 3277
طلاب و فضلا در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: «تدین»، «تفکر» و «تعقل» سه موضوع مهم در مباحث آموزشی است که باید به آن توجه شود؛ دانش آموزان ما با «بخوان»، «بدان» و «فکر کن» تربیت نشده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: «تدین»، «تفکر» و «تعقل» سه موضوع مهم در مباحث آموزشی است که باید به آن توجه شود؛ دانش آموزان ما با «بخوان»، «بدان» و «فکر کن» تربیت نشده اند.

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه طلاب و فضلای استان یزد که در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، به روایتی از امام علی علیه السلام در توصیف اهل بیت (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «هُم عَیشُ العِلمِ و مَوتُ الجَهلِ یُخبِرُکُم حِلمُهُم عن عِلمِهِم، و ظاهِرُهُم عن باطِنِهِم، و صَمتُهُم عن حِکَمِ مَنطِقِهم/ آنان مایه حیاتِ دانش اند و مرگِ نادانی. بردباری ایشان شما را از دانششان آگاه می سازد و آشکارشان از نهانشان و خاموشیشان از گفتار حکیمانه شان».

نماینده ولی فقیه در استان یزد به روایتی دیگر از أمیرالمؤمنین (ع) پرداخت و خاطرنشان ساخت: حضرت فرمود: «اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَایَهٍ لَا عَقْلَ رِوَایَهٍ فَإِنَّ رُوَاهَ الْعِلْمِ کَثِیرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِیلٌ / چون روایتی را شنیدید، آن را بفهمید عمل کنید، نه فقط بشنوید و نقل کنید، زیرا راویان علم فراوان و عمل کنندگان آن اندکند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما در گفتار، رفتار و آنچه می شنویم یا می گوییم، باید به آیه قرآن عمل کنیم؛ چراکه خداوند متعال فرمود: «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ/ همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند؛ آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند».

آیت الله ناصری اظهار داشت: جامعه امروز ما جامعه متفکر نیست؛ جامعه تعقل نیست؛ جامعه شنیدنی هاست و به همین دلیل شاهد برخی مشکلات و معضلات هستیم؛ مشکل جامعه ما مشکل سماع و استماع است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ابراز داشت: امروز جوان ما حرف رادیوی بی بی سی را در کنار حرف رهبر انقلاب گوش می کند؛ اما حرف رادیوی بی بی سی را قبول می کند و عمل می نماید؛ این از مشکلات امروز جامعه ماست.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: ما متأسفانه نتوانستیم قدرت تعقل را در جامعه تقویت و پیاده نماییم؛ تفکر در جامعه کم است و همین مسئله سبب برخی بی بصیرتی ها شده است.

آیت الله ناصری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع تربیت جوانان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: بنده ۲۰ سال قبل در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور بزرگان برگزار شده بود، اعلان کردم که حوزه علمیه مسئولیت آموزش و تربیت جوان ها و نوجوان ها را رها کرده است و به سراغ آنان نمی رود؛ ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم و در دوران رشد آنان، همراه نیستیم؛ تربیت و دین داری در این دوران اتفاق می افتد.

وی بیان داشت: امروز برخی از دانش آموزان و دانشجویان از دین زده شده اند و طلاب و فضلا باید در این فضاها حضور فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال بی دین کردن فرزندان ما هستند و ماندن بدون برنامه در قم جایز نیست و باید هجرت صورت بپذیرد.

امام جمعه یزد ابراز داشت: ایجاد تحول در آموزش و پرورش از وظایف ماست که با حضور در این عرصه محقق می شود.

آیت الله ناصری خاطرنشان ساخت: «تدین»، «تفکر» و «تعقل» سه موضوع مهم در مباحث آموزشی است که باید به آن توجه شود؛ دانش آموزان ما با «بخوان»، «بدان» و «فکر کن» تربیت نشده اند و تعقل در سیستم آموزشی ما وجود ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سخنان رهبر انقلاب در درس خارج اشاره کرد و گفت: باید تابع رهبر معظم انقلاب بود و هوا و هوس را کنار گذاشت و به مصلحت رفتار نماییم؛ اینکه مطابق نظر خود رفتار کنیم، ولایتمداری نیست.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.