تعداد مطالب 1742

آیین ۱۰۰ ساله ۱۳محرم در یزد به میزبانی روحانیون برگزار شد

  • کد خبر : 2741
آیین ۱۰۰ ساله ۱۳محرم در یزد به میزبانی روحانیون برگزار شد

همزمان با ۱۳ محرم سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) طلاب و روحانیون یزدی مراسم باشکوهی را در صدمین سال پیاپی با حضور هیئات مذهبی و اقشار مردم برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، هر سال در ۱۳ محرم،روحانیون یزدی بر اساس یک رسم دیرین که علمای این دیار در ۱۰۴ سال پیش در مسجد ملا اسماعیل یزد پایه گذاری کردند؛ سالروز سومین روز شهادت امام حسین(ع)را با برپایی مجلس عزاداری گرامی می دارند.

در سالیان گذشته این مراسم از اذان صبح شروع می شد و تا اذان ظهر ادامه می یافت و همه هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی از خیابان قیام به نوبت وارد مسجد می شدند، ولی اکنون با توجه به کثرت هیئت های مذهبی دارالعباده از ۱۴ هیئت مذهبی برای شرکت در این مراسم دعوت شده است و در سال های آینده دیگر هیئت ها نیز حضور می یابند.

این مراسم با توجه به همزمانی نماز عبادی سیاسی جمعه قبل از برگزاری نماز جمعه پایان یافت و به صورت مستقیم هم از صدا و سیمای مرکز یزد پخش شد و شرکت کنندگان و هیئات مذهبی در نماز جمعه به امامت آیت الله ناصری شرکت کردند.

اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان،مسئولان از جمله استاندار و فرماندار، علما و طلاب یزدی هر یک با شرکت در این مراسم عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند و  پیمان می بندند که حسین زمان خویش را تنها نگذارند.

توزیع قهوه اختصاصی روضه یزدی که تابستان امسال از سوی میراث فرهنگی ثبت ملی شده است از مهم ترین نذری های این مراسم در ۱۰۰ سال اخیر بوده است.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.