تعداد مطالب 1742

برگزاری کارگاه تخصصی آینده‌پژوهی و مدیریت ارتباطات اثربخش در حوزه علمیه استان یزد

  • کد خبر : 2103
برگزاری کارگاه تخصصی آینده‌پژوهی و مدیریت ارتباطات اثربخش در حوزه علمیه استان یزد

مدیریت حوزه علمیه استان یزد در راستای افزایش سطح علمی کارکنان خود دوره‌های مدیریت رفتار سازمانی را برگزار نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ضرورت توجه به آینده و آینده‌پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار است که خلأ آن در مجموعه‌ها و سازمان‌ها به خوبی احساس می‌شود.

بر همین مبنا مدیریت حوزه علمیه استان یزد با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و در راستای افزایش سطح علمی کارکنان خود کارگاه تخصصی با عنوان «آینده‌پژوهی) جهت کادر مدیریتی حوزه علمیه استان یزد با حضور حجت‌الاسلام دکتر رضا ابروش برگزار نمود.

حجت‌الاسلام ابروش در این جلسه گفت: برای رویارویی با آینده ناگزیر به رویکرد سیستمی هستیم و در همین زمینه تصمیم لحظه‌ای جواب نمی‌دهد و می‌بایست تصمیمات کارشناسی و صحیح و با دید کلان گرفته شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی قم افزود: برای آینده نمی‌توان گذشته را نادیده گرفت و در تصمیمات مربوط به آینده، گذشته و سوابق را نیز باید لحاظ کرد.

حجت‌الاسلام ابروش خاطرنشان کرد: بهترین کار برای رویارویی با آینده و برنامه‌ریزی برای آن «آینده‌پژوهی» و برنامه‌ریزی برای آن است.

وی ادامه داد: در آینده‌پژوهی، باید دو مقوله پیش‌بینی و ساختن آینده را مد نظر قرار داد و با توجه به اهمیت هر موضوع باید روی موضوع «ساختن آینده» ۹۰درصد و روی «پیش‌بینی» ۱۰درصد سرمایه‌گذاری کرد.

این کارشناس حوزوی در تبیین هدف و چشم‌انداز افزود: چشم‌انداز درک درونی از آینده یا یک رفتار است ولی در هدف ممکن است اهداف متفاوت باشد و لذا نمی‌توان اهداف را تجمیع کرد و به سمت هدف واحد حرکت کرد ولی چشم‌انداز اینگونه نیست و می‌توان اهداف متفاوت را جمع و به یک مسیر واحد هدایت نمود.

حجت‌الاسلام ابروش با تأکید بر تفاوت مدیر و رهبر در یک سازمان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز را رهبر سازمان ترسیم می‌کند و رهبر سازمان کسی است که اثرگذار و کاریزما است و لزوماً مدیر نخواهد بود.

در ادامه جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار گردید حاضرین به بیان سوالات و دیدگاه‌ها خود پرداختند.

لازم به ذکر است با حضور حجت‌الاسلام ابروش دوره‌ای نیز با عنوان «مدیریت ارتباطات اثربخش» ویژه ائمه جماعات یزد در مدرسه علمیه عبدالرحیم‌خان که محل برگزاری سلسله جلسات بصیرتی طلاب و روحانیون در ماه مبارک رمضان می‌باشد برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.