تعداد مطالب 1742

حوزه انقلابی در خط مقدم دفاع از انقلاب و مردم است/ آموزش های حوزوی با رویکرد جهانی ارائه شود

  • کد خبر : 1275
حوزه انقلابی در خط مقدم دفاع از انقلاب و مردم است/ آموزش های حوزوی با رویکرد جهانی ارائه شود

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی در خط مقدم دفاع از انقلاب و مردم است، گفت: حوزه باید پاسخگوی نیازهای جهانی باشد، براین اساس آموزش های حوزوی با رویکرد جهانی ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اشاره به شاخصه‌ها و مؤلفه‌های شکل‌گیری حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه علمیه انقلابی است و امام(ره) فرمودند که «حوزه علمیه باید انقلابی بماند»، بنابراین چون انقلاب از حوزههای علمیه شروع شد و مادر این انقلاب هم حوزههای علمیه است، لذا این بحث مطرح میشود که این مادر گاهی مسائلی برایش پیش میآید که دچار فراموشی میشود و از انقلاب دور میشود، برای این که این فراموشی پیش نیاید و حواسش جمع باشد، امام فرمودند: «حوزه علمیه باید انقلابی بماند».

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: شاخصهایی که برای انقلابی ماندن حوزه مطرح میشود، همان شاخصهایی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند که بحث افزایش قدرت علمی حوزه علمیه است که باید پیشرفت داشته باشد و الحمدلله پیشرفت داشته، نسبت به قبل از انقلاب پیشرفتهای خوبی در حوزههای مختلف داشتیم و به خوبی به مسائل روز پاسخ داده میشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار کرد: در خصوص آموزش باید به سطحی برسیم که پاسخ گوی جهان باشیم و رویکرد حوزه از سطح کشور و منطقه به سمت جهان تغییر کند و شرایط ظهور ولی عصر(عج) را فراهم کند.

وی افزود: مسئله دیگر بصیرت است، حوزه علمیه باید در میان مردم بصیرتافزایی کند و علاوه بر این خودش هم باید در این مسیر حرکت کند. در خصوص تهذیب هم باید تلاش کند که به مرحلهای که شاخص حوزه علمیه است برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: به طور کلی هم در بحث آموزش علمی، هم در بصیرتافزایی و هم در بحث تهذیب باید به درجهای برسد که بتواند پاسخ گوی تمام جهان باشد.

وی با اشاره به نقش صیانتی حوزه علمیه در آستانه چهل سالگی انقلاب گفت: حرف ما این است که حکومت و نظام ما اسلامی است، لذا یکی از نقشهای روحانیت تبیین مسائل حکومتی و نظام برای تمام اقشار جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: در بحث صیانت هم اگر بررسی کنید، هر جایی که در نظام به روحانیت نیاز بوده است، حوزههای علمیه در صف اول بودهاند، اگر دفاع مقدس و اکنون دفاع از حرم و حتی بحث فتنه را بررسی کنید، میبینید که همیشه حوزه علمیه پیش قدم بوده است؛ بنابراین باید این پیش قدم بودن را حفظ کند.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.