تعداد مطالب 1742

بازدیدهای هفتگی مدیر حوزه یزد از مدارس علمیه

  • کد خبر : 1196
بازدیدهای هفتگی مدیر حوزه یزد از مدارس علمیه

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه از تمامی مدارس علمیه استان در طول سال بازدید می شود گفت: ارتباط نزدیک مدیر با طلبه سبب رفع بسیاری از مشکلات آن مدرسه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه در هر هفته با حضور در مدارس علمیه استان یزد سعی در بررسی مشکلات و مسائل موجود داریم گفت: به صورت هفتگی و با هر یک از معاونین در مدارس علمیه استان حضور پیدا می کنیم تا بتوانیم مشکلات مدارس را مرتفع سازیم.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: این بازدیدهای هفتگی یا ماهانه در این سال ها سبب شده که بسیاری از مسائلی که در گذشته با آن روبه رو بودیم برطرف شود.

وی تصریح کرد: این بازدیدها مربوط به مدارس داخل شهرستان یزد نیست؛ بلکه با حضور در مدارس علمیه دور دست استان تلاش می کنیم، تا بتوانیم مباحث پیرامون مدارس را حل کنیم تا طلاب بتوانند با کمترین دغدغه به تحصیل علوم دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اضافه کرد: با حضور در مدارس فقط با مدیر و معاونین صحبت نمی کنیم، بلکه با طلاب نیز جلسه ای صمیمی برگزار می کنیم، تا آنها بتوانند به راحتی تمام مشکلاتی که در مدارس را بیان کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه حضور مدیر و معاونین در مدارس علمیه تاثیرات مثبتی را در پی دارد، گفت: اگر مدیری بتواند به صورت مستقیم با طلاب در ارتباط باشد می تواند نسبت به دغدغه های آنها آگاهی پیدا کند و برای سال های بعد به نحوی برنامه ریزی کند تا آنها نیز اینگونه دغدغه ها را پیش روی خود نبینند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید در مدارس علمیه نیز باید به نحوی عمل کنند که طلاب بتوانند به راحتی با آنها ارتباط بگیرند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که طلاب، اساتید را الگوی رفتاری خود قرار می دهند پس نشان از نقش مهم و تاثیرگذار اساتید دارد.

مدرس حوزه علمیه یزد گفت: اساتید در هنگام تدریس می توانند با پرسش و پاسخ از طلاب به نحوی عمل کنند که آنها از نظر درسی با رشد روبه رو باشند و اگر هم نقطه ضعفی داشتند در همان کلاس درس آنها را برطرف کنند.

انتهای پیام/خ

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=1196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.